Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Katters trånad i juli månad

    Jag fortsätter med några bilder av katter som väl i första hand förknippas med mars månad - men nu i juli!
    DZ återkommer här med ytterligare ett gäng. Tore Borg har också varit med tidigare. Här visar han hur vällustigt hon sitter på stubben och väntar ....

    PS Jag skall överväga om jag skall ingå i fjäderfäklubben. DS
    Bifogade filer

    Comment


    • #92
      Katter uppåt väggarna

      Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
      Jag fortsätter med några bilder av katter som väl i första hand förknippas med mars månad - men nu i juli!
      DZ återkommer här med ytterligare ett gäng. Tore Borg har också varit med tidigare. Här visar han hur vällustigt hon sitter på stubben och väntar ....

      PS Jag skall överväga om jag skall ingå i fjäderfäklubben. DS
      Charmiga katter du har, Lars M. Tycker att de som gapar ser ut i munnen som många av Åke Holms figurer om de hade böjt lite mer på nacken, men tror inte att DZ är inspirerad av honom eller tvärtom.

      Eftersom mina stående katter är slut, får jag ta till de hängande. Vad är det kvinnan doppar och vad doppar hon det i? Ja, jag vet inte, men jag tycker att det är en stämningsfull bild.
      Bifogade filer
      Last edited by Polsson; 2009-07-06, 21:23.
      p-son

      Comment


      • #93
        Fyra katter från Gävle

        En kvartett från Gefle anförda av Dorothy Clough får bli dagens kattbidrag.
        Bifogade filer

        Comment


        • #94
          Två goda vänner

          Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
          En kvartett från Gefle anförda av Dorothy Clough får bli dagens kattbidrag.
          Häftiga ögon på katterna! Är de genombrutna (tror att det heter så)?

          Dagens eller nattens katt-tavla heter "Två goda vänner" och är ursprungligen en akvarell för Julklockan av Jenny Nyström-Stoopendaal. Bilden är tagen från tidningen. Inramaren får också komma med på ett hörn.
          Bifogade filer
          p-son

          Comment


          • #95
            Hoppas att få vara med i katt-tråden även om DZ:s och TB:s figurer visats tidigare av Lars M.
            Tveksamt kanske också med "Elin" klappandes sin katt. Figuren signerad "K.G."
            Bifogade filer

            Comment


            • #96
              Tre missar i svart&vitt - Bengt H nr 22

              Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inlägg
              Hoppas att få vara med i katt-tråden även om DZ:s och TB:s figurer visats tidigare av Lars M.
              Tveksamt kanske också med "Elin" klappandes sin katt. Figuren signerad "K.G."
              Alla katter är välkomna, även "repriskatter". Barn&katt tycker jag är en charmig kombination. Välkommen i miss-klubben!

              En liten katt-tavla igen eftersom de som står på bord och hyllor är uppvisade.
              Bifogade filer
              Last edited by Polsson; 2009-07-13, 08:09.
              p-son

              Comment


              • #97
                Katter i svart och vitt

                Först två stiliga katter från sydligare nejder och sedan ytterligare en svart och vit - precis som den hemma i huset. En väggkatt från Gabriel. Vems är signaturen?
                Bifogade filer

                Comment


                • #98
                  Katt med rosett

                  Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                  Först två stiliga katter från sydligare nejder och sedan ytterligare en svart och vit - precis som den hemma i huset. En väggkatt från Gabriel. Vems är signaturen?
                  Kan inte hjälpa dig med signaturen, men kan hålla med om att kattduon är stilig: Miss-tänker att den tillhör rasen europeisk korthårskatt dvs bondkatt.
                  Dagens eller nattens bidrag från min sida blir en stilig engelsman med rosett och inte alltför olik någon katt i Pelle Svanslös. Måns kanske, för Pelle kan det ju inte vara.
                  Bifogade filer
                  p-son

                  Comment


                  • #99
                    Visste att jag hade ett gang kattor undanstoppade......smakissar fran Holland....
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Dyster rosettkatt

                      Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
                      Visste att jag hade ett gang kattor undanstoppade......smakissar fran Holland....
                      Är det Delftkatter?

                      Ytterligare en rosettkatt fast denna ser inte lika glad ut som den förra rosettkatten. Kanske är det för att den inte har någon signatur, miss-tänker jag. Jag menar, vem vill vara okänd?
                      Bifogade filer
                      p-son

                      Comment


                      • Jag tror att dessa kan vara de enda kissar jag har. 6 cm höga och omärkta.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Försvinnande katt

                          Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
                          Jag tror att dessa kan vara de enda kissar jag har. 6 cm höga och omärkta.
                          E.B! När du skriver "tror" inbillar jag mig att många PES:are känner igen sig.
                          Efter år av samlande är det svårt att ha full koll på alla grejor.

                          Dagens katt har den egenheten att ju mer man använde den destu mindre blir den för att så småningom försvinna helt. Också luktar den gott!

                          Glömde att bibringa Andres hans medlemsnummer, nummer 23, och E.B blir då följdriktigt nummer 24.
                          Bifogade filer
                          Last edited by Polsson; 2009-07-15, 11:27.
                          p-son

                          Comment


                          • En "liten" riktig katt.
                            Bifogade filer
                            Bara döda fiskar följer strömmen.

                            Comment


                            • Sylwia kattklubbsmedlem nummer 25

                              Ursprungligen postat av Sylwia K Visa inlägg
                              En "liten" riktig katt.
                              Det var en stor katt, Sylwia! Är det en "bondkatt" eller "raskatt"?

                              Din "riktiga" katt ger dig inträde i kattklubben och du får medlemsnummer 25.
                              p-son

                              Comment


                              • Tack för att jag fick bli medlem . Det är en norsk skogkatt, han är ovanligt stor för sin ras o väger 8 kg.
                                Bara döda fiskar följer strömmen.

                                Comment

                                Working...
                                X