Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av eawb Visa inlägg
    När jag gick igenom klädskåpet (som mer fungerar som förråd) tittade de här salt och peppar katterna fram. Den här katten var inte i klädskåpet men jag tror inte jag visat den tidigare.
    Med tanke på att aktiviteten på tråden kan liknas vid en katastrof på senare tid, spelar det ingen roll om katterna skulle visa sig vara en repris.
    p-son

    Comment


    • Kattastrof....?

      Bonjour P:son,
      Jag är fransyska och har fått namnet "kattöron" efter mina öron som slokar likt gammal oansad mustasch. Visserligen mer än 100 år gammal men min närvaro skruvar nog upp tempot. So long...
      Bifogade filer

      Comment


      • Polsson, "50 sides/pages of a charming cat".....du kan vara ganska nöjd....tycker Andres.....

        Comment


        • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Bonjour P:son,
          Jag är fransyska och har fått namnet "kattöron" efter mina öron som slokar likt gammal oansad mustasch. Visserligen mer än 100 år gammal men min närvaro skruvar nog upp tempot. So long...
          Kattöron är ju en bra början till en hel katt!

          Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
          Polsson, "50 sides/pages of a charming cat".....du kan vara ganska nöjd....tycker Andres.....
          Det äger nog sin riktighet, Andres!
          p-son

          Comment


          • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
            Med tanke på att aktiviteten på tråden kan liknas vid en katastrof på senare tid, spelar det ingen roll om katterna skulle visa sig vara en repris.
            Kanske fler skulle hitta tråden om den låg i Övrigt & kuriosa precis som hundtråden?
            Eva B

            Comment


            • Click image for larger version

Name:	Svarta ryggskjutande träkatten i snön, ansiktsnärbild.jpg
Views:	1
Size:	75,0 KB
ID:	553960

              Click image for larger version

Name:	Svarta ryggskjutande träkatten i snön, profilbild från vänster.jpg
Views:	1
Size:	74,9 KB
ID:	553959

              En ny familjemedlem fick följa med ut i snön en dag. Vem som skapat den har jag ingen aning om - den fick hänga med hem i höstas från ett marknadsbord - men jag tycker den till svansspetsen blott 8 cm höga kissen på ett mycket bra sätt åskådliggör hur man skjuter rygg och ser maximalt skrämmande ut!

              Comment


              • Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
                En ny familjemedlem fick följa med ut i snön en dag. Vem som skapat den har jag ingen aning om - den fick hänga med hem i höstas från ett marknadsbord - men jag tycker den till svansspetsen blott 8 cm höga kissen på ett mycket bra sätt åskådliggör hur man skjuter rygg och ser maximalt skrämmande ut!
                Snidaren av din katt har onekligen känsla för skuta rygg!
                p-son

                Comment


                • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                  Med tanke på att aktiviteten på tråden kan liknas vid en katastrof på senare tid, spelar det ingen roll om katterna skulle visa sig vara en repris.
                  Inte en katt under hela mars - men de håller väl på med annat......?
                  Så här den 31 mars kommer ett gäng på cirka 70 (och en mus) i keramik, glas, trä, metall, marmor och bärnsten. Höjd 1 -11 cm.
                  Några kanske förtjänar en närmare presentation men inte idag och inte i morgon (1:e april).
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Kattomani...?

                    Hallå Lars,
                    Kul, kanske en adventskalender till årets slut. Salut.... so long....

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                      Hallå Lars,
                      Kul, kanske en adventskalender till årets slut. Salut.... so long....
                      Vi får se.......
                      I början av tråden (nr 12) visade jag ett gäng katter från Tilgsmans och man kunde kanske utläsa signaturen EMW.
                      Här kommer en betydligt större katt - 20 cm hög och också från Tilgsman och EMW. Efter lite efterforskning har jag kommit fram till att EMW står för Ester Marjatta Wallin. Ester Wallin var formgivare och konstnärlig ledare hos Tilgsmans 1967-1969. Och därmed skulle man ju kunna tidsbestämma tillverkningen.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • Utmärkt, Lars, att du håller igång jamartråden! Jag har fullt upp med att fotografera bla levande hundar.

                        Sköna maj på daj!
                        p-son

                        Comment


                        • Mitt första bidrag till den här tråden. Den första bilden, två signerade DZ och en mindre osignerad. Andra bilden en katt från Mantorp och en Walter Bosse.Click image for larger version

Name:	DZ 2.jpg
Views:	1
Size:	121,9 KB
ID:	554562Click image for larger version

Name:	walter Bosse.jpg
Views:	1
Size:	96,1 KB
ID:	554563

                          Comment


                          • Missat 5-års-jubileum - karin p-v medlem nummer 50

                            Ursprungligen postat av karin p-v Visa inlägg
                            Mitt första bidrag till den här tråden. Den första bilden, två signerade DZ och en mindre osignerad. Andra bilden en katt från Mantorp och en Walter Bosse 141983
                            Det var nästan ett år sedan en ny medlem dök upp i Kattakademin, men som de säger "Plötsligt händer det!". Och det som hände var att du, Karin, visade upp din kattskatt vilken renderar dig medlemsnummer 50. Välkommen i gänget! Oj, upptäckte att jag missat vårt 5-års-jubileum!



                            Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen 40) Banjo 41) eawb 42) Äjth 43) Kim von Platen 44) Aardwolf 45) Fnusfröken 46) Rosino 47) Katzl 48) Bizan 49) Bloel2 och 50) Karin P-V
                            Bifogade filer
                            Last edited by Polsson; 2014-05-11, 11:39.
                            p-son

                            Comment


                            • Trevlig Midsommar!

                              Click image for larger version

Name:	Fat-katten, fram- och något ovanifrån.JPG
Views:	1
Size:	88,4 KB
ID:	554937

                              Här en bild på ett av de senaste tillskotten till min lilla kattsamling. Jag har fått intrycket att denna katt, ca 80 mm över svanspetsen, är ämnad till något mer än att bara se stolt och charmig ut; svansen känns t.ex. ganska greppvänligt, platt utformad. Under fatet är som grön sammet. Kan det vara så att katten fått den föga avundsvärda uppgiften att fungera som handtag till ett askfat... eller vad? Om någon av er, också har idéer om ålder och ursprung, så berätta gärna!

                              Comment


                              • Nytillverkad ringhållare Mjau!!

                                Comment

                                Working...
                                X