Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • "Godmorgon Trälleborg,
    Med högt uppskruvade förväntningar ansöker jag om inresetillstånd. Min pappa heter Walter Bosse och jag är född i Österrike, hos Baller, du vät. Nybliven pensionär med huvudet på skaft. Svar till: Schwarzer Katze".
    Bifogade filer

    Comment


    • Kim von Platen medlem nummer 43 - bättre sent än aldrig

      Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      "Godmorgon Trälleborg,
      Med högt uppskruvade förväntningar ansöker jag om inresetillstånd. Min pappa heter Walter Bosse och jag är född i Österrike, hos Baller, du vät. Nybliven pensionär med huvudet på skaft. Svar till: Schwarzer Katze".
      Schwarzer Katze! Trots att du förefaller skruvad är du är hjärtligt välkommen till kattakademin. Hälsa Walter och Kim!

      Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen 40) Banjo 41) eawb 42) Äjth 43) Kim von Platen
      p-son

      Comment


      • ...jag kan inte räkna dem alla.

        Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
        Schwarzer Katze! Trots att du förefaller skruvad är du är hjärtligt välkommen till kattakademin. Hälsa Walter och Kim!
        "God kväll farbror P.son. Tack. Farbror Kim hälsar tillbaka och hoppas det blir lite bättre ordning på på torpet. Se sidan till exempel sidan 34, sa han, men det ger jag katten i".

        Comment


        • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          "God kväll farbror P.son. Tack. Farbror Kim hälsar tillbaka och hoppas det blir lite bättre ordning på på torpet. Se sidan till exempel sidan 34, sa han, men det ger jag katten i".
          Jag kollade mycket tidigare, sidan 23, och skäms därför ännu mer över missen.
          Här är en reviderad medlemslista och det är min förhoppning att inga fler misstag är gjorda.
          För att du ska känna dig riktigt välkommen i gänget, Kim, gör jag dig färggladare än övriga medlemmar.

          Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) Kim von Platen 38) Alegni 39) brattensby 40)Kaptenen 41) Banjo 42)eawb 43) Äjth
          Last edited by Polsson; 2011-11-11, 17:08.
          p-son

          Comment


          • Hallå,
            "Missen" var rolig, men jag vill inte vara röd.
            So long...

            Comment


            • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
              Hallå,
              "Missen" var rolig, men jag vill inte vara röd.
              So long...
              Passar den blå färgen bättre, Kim?

              Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) Kim von Platen 38) Alegni 39) brattensby 40)Kaptenen 41) Banjo 42)eawb 43) Äjth[/QUOTE]

              ............................................
              Last edited by Polsson; 2011-11-12, 11:07.
              p-son

              Comment


              • Svart på vitt, tack...

                Hallå P-son,
                Svart som katten.
                So long

                PS. Någon enstaka gång blir jag förbannad och det är när någon vill klistra en politisk etikett på min person. Jag har inte själv valt mitt efternamn. Jag är den jag är, fullkomligt ointresserad av partipolitik och tar bara ställning i sakfrågor. Det ju inom politiska fältet myglet är som störst och enda frågan som förenar politikerna är pensioner, bidrag och ersättningar. För sig själva.
                No bad feelings...

                Comment


                • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                  Hallå P-son,
                  Svart som katten.
                  So long

                  PS. Någon enstaka gång blir jag förbannad och det är när någon vill klistra en politisk etikett på min person. Jag har inte själv valt mitt efternamn. Jag är den jag är, fullkomligt ointresserad av partipolitik och tar bara ställning i sakfrågor. Det ju inom politiska fältet myglet är som störst och enda frågan som förenar politikerna är pensioner, bidrag och ersättningar. För sig själva.
                  No bad feelings...
                  Nu Kim, är du svart som katten! Vill i sammanhanget klargöra att när jag "färglägger" ord på PES, så gör jag det inte av politiska skäl. Önskar dig en höstfärgglad helg!

                  "polsson palett"

                  1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) Kim von Platen 38) Alegni 39) brattensby 40)Kaptenen 41) Banjo 42)eawb 43) Äjth[/QUOTE]
                  Last edited by Polsson; 2011-11-12, 11:06.
                  p-son

                  Comment


                  • Sak samma

                    Nu har vi mörkret här igen och i mörkret är alla katter GRÅ.

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                      Nu har vi mörkret här igen och i mörkret är alla katter GRÅ.
                      ”Inte jag hörru …jag är nämligen Cheshirekatten!
                      Du känner väl Alice förresten?”




                      Alice (i Underlandet) första möte med Cheshirekatten.

                      -"Vill du vara snäll och tala om för mig vilken väg jag ska ta härifrån?”
                      - "Det beror på vart du vill komma” svarade katten.
                      - "Det spelar inte så stor roll…”, sa Alice.
                      - "Då spelar det heller ingen roll vilken väg du tar”, sa katten.



                      Cheshire cat
                      Bifogade filer
                      Last edited by Lars F; 2011-11-12, 12:47.
                      - - - - - - - - - -
                      "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                      Comment


                      • Och så lite musik

                        En låt som jag hoppas faller Dig i smaken Cheshirekatten.http://www.youtube.com/watch?v=VNg7sAsgBSQ

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                          Nu har vi mörkret här igen och i mörkret är alla katter GRÅ.
                          Hallå,
                          Har inte katter självlysande ögon? Väl funnet i höstmörkret. Visste att du inte skulle kunna hålla dig när "Påletten" började kladda. Tack P-son och ursäkta att jag fräste till.
                          Som tack för rolig dialog försöker jag bjuda Snubben på en låt:
                          http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...NoSdDyCoeUgB4g.
                          Nej, det där blev konstigt, har aldrig testat tidigare. Det får bli den här istället.
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Inte så pjåkigt

                            Det var inte kattskit det där Kimmen, Du får godkänt med tanke på att det var första gången. PS Visst är den lilla kissen grå.

                            Comment


                            • De här båda äggkopparna - förlåt äggkatterna - har jag haft länge och trodde att de var av rasen Bosse, precis som Kims skruvade katt. Men på den svarta står det Japan och på den av mässing går det inte att läsa något.....
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                                De här båda äggkopparna - förlåt äggkatterna - har jag haft länge och trodde att de var av rasen Bosse, precis som Kims skruvade katt. Men på den svarta står det Japan och på den av mässing går det inte att läsa något.....
                                Hallå,
                                Visst måste dom vara släkt, sannolikt utvandrare från Österrike. Antingen legotillverkning eller plagiat. Har två skruvar, en tax och katten, ingen är stämplad eller märkt. Japanerna var ju ganska duktiga på att sno säger en som köpt japansk bil idag.
                                So long...

                                Comment

                                Working...
                                X