Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Katter i pumpatider!

    Här kommer ett antal katter på ett fat. För att göra det lite tydligare har jag plockat ut några för förstorning.
    Om jag kommer ihåg skall jag till jul plocka fram julkatter.
    Bifogade filer

    Comment


    • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
      Här kommer ett antal katter på ett fat. För att göra det lite tydligare har jag plockat ut några för förstorning.
      Om jag kommer ihåg skall jag till jul plocka fram julkatter.
      Kul katter och den ena i allra högsta grad aktuell (Hallowen). Ser fram emot dina julkatter.
      p-son

      Comment


      • Som ny medlem i Hundra hundar-klubben, ansöker jag härmed om att få bli medlem även i den här underbara Kattklubben.

        Mitt första bidrag säger hej till publiken!
        Bifogade filer
        Last edited by Skogsmänniskan; 2009-12-16, 15:19. Anledning: Bättre formulering
        skogis

        Comment


        • Skogsmänniskan väckte liv i kattakademin

          Ursprungligen postat av Skogsmänniskan Visa inlägg
          Som ny medlem i Hundra hundar-klubben, ansöker jag härmed om att få bli medlem även i den här underbara Kattklubben.

          Mitt första bidrag säger hej till publiken!
          Efter nästan två månaders tystnad (föregående inlägg 2009-10-27) misstänkte man att klubben skulle skatta åt förgängelsen, och det hade ju varit en katastrof. Därför känner Kattakademin sig lycklig över att vår verksamhet är så uppskattad av dig, Skogsmännsikan, att du väcker den till
          nytt liv. Du får medlemsnummer 31 och vi säger "Hej" till din katt.

          Om allt går enligt planerna lär tråden snart invaderas av LarsM:s julkatter, om han nu kommer ihåg det.
          Last edited by Polsson; 2009-12-16, 16:50.
          p-son

          Comment


          • Tack för påminnelsen, Polsson!

            Ja, här kommer lussekatter - nej förlåt julkatterna!
            GOD JUL!
            Bifogade filer

            Comment


            • Har också letat efter katt-tråden, klart man vill va me!
              Bifogade filer

              Comment


              • Prylsnubbens långbenta jamare gav medlemskap nr 32

                Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                Ja, här kommer lussekatter - nej förlåt julkatterna!
                GOD JUL!
                Härligt med folk som håller vad de lovar. Härliga katter och tallrikar, Lars M.
                Jag känner ännu mer julstämning efter att ha sett dem.

                Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                Har också letat efter katt-tråden, klart man vill va me!
                Det var en rolig katt, prylsnubben! Välkommen i gänget.
                Last edited by Polsson; 2009-12-16, 23:35.
                p-son

                Comment


                • En tokig katt i köksfläkten! Handkolorerat tryck av Martha Wahlert, amerikansk konstnär. Jag har googlat, hittar ingen information om henne, men hon gjorde många liknande på temat katter. Köpte den här och två till i USA i början av 90-talet.
                  Bifogade filer
                  skogis

                  Comment


                  • Får tigrar vara med här? De är ju också katter!

                    Jag kommer att kämpa som en tiger för att hålla den här tråden vid liv, och för att understryka det bidrar jag med ett par sådana idag. De är skickligt snidade i trä och handmålade. Sonen köpte dem i Korea för ett antal år sedan och kom dragandes med dem. Jag undrar dock om de inte är gjorda i Kina eller Japan - signeringen väl Kanji, inte koreanska tecken. Kan någon tyda dem ge besked?

                    Maken anser att de är en aning ekivoka och gillar inte riktigt att de står framme till allmän beskådan, men jag tycker de är helfestliga, så framme står de på en hylla i köket.
                    Bifogade filer
                    skogis

                    Comment


                    • man använder kanji även i korea parallellt med hangul, precis som man i Japan använder kanji, med kinesisk och japansk läsning, tillsammans med hiragana och katakana.
                      Nej, det är inget loppspel.

                      Comment


                      • Då kanske Du kan läsa vad som står på äldre kinesisk keramik, Mochens gubbe?
                        Isåfall halar jag fram lite sådant i kväll.
                        Det vore kul att äntligen ha en sinolog här på PES.

                        Comment


                        • Tigrar avlade fortplantningslöften och avlade därefter

                          Ursprungligen postat av Skogsmänniskan Visa inlägg
                          Jag kommer att kämpa som en tiger för att hålla den här tråden vid liv, och för att understryka det bidrar jag med ett par sådana idag. De är skickligt snidade i trä och handmålade. Sonen köpte dem i Korea för ett antal år sedan och kom dragandes med dem. Jag undrar dock om de inte är gjorda i Kina eller Japan - signeringen väl Kanji, inte koreanska tecken. Kan någon tyda dem ge besked?

                          Maken anser att de är en aning ekivoka och gillar inte riktigt att de står framme till allmän beskådan, men jag tycker de är helfestliga, så framme står de på en hylla i köket.
                          Visst får tigrar vara med och definitivt tigrar som förefaller ha resurser att föra släktet vidare. Vem vill vara utan tigrar?
                          p-son

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Skogsmänniskan Visa inlägg
                            Maken anser att de är en aning ekivoka och gillar inte riktigt att de står framme till allmän beskådan, men jag tycker de är helfestliga, så framme står de på en hylla i köket.
                            Jag tycker också de är helfräna! Ja, det är mycket annat här också, katten i köksfläkten bara som ett exempel. Och många, många andra ej nämnda - jag har så roligt när jag kollar vad som kommer in i dessa djur-trådar!

                            Comment


                            • Tack, Polsson för att tigrarna får vara med, och BerNils för att du gillar dem! Då måste jag få visa fler, nu i form av en helt underbar bok. Köpte den i London för mer än 20 år sedan. Fortsättning följer ...
                              Bifogade filer
                              skogis

                              Comment


                              • Nej, läsa kinesiska vågar jag mig inte på. Lite fragmentariska kunskaper i japanska har jag, med betoning på fragmentariska, men inte något som duger till att läsa text.
                                Nej, det är inget loppspel.

                                Comment

                                Working...
                                X