Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vädur från arabia

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• vädur från arabia

hittade en fin vädur märkt arabia m.schilkin i helgen. har försökt hitta en liknande på nätet för att se någotsånär vad den kan tänkas betinga men bara hittat relativt dyra föremål på hagelstams auktionssajt. konstnären hette Michael Schilkin för övrigt.

någon som sett den förr eller kan berätta något om den?
    Bifogade filer

Mihail Schilkin föddes Trubino Sovjetunionen 1900 21 tog han sig till Finland och fick emigrantstaus Studerade konst 1924-28 Knöts till Arabia -37 och arbetade där till sin död -62 känd för sina djurskulpturer

Comment

Jag vet som vanligt inte så mycket...än. =)
      Men jag tycker den var väldigt fin!!!!!

Comment

engelsson, tack för informationen.

tildusette, jag gillar också den. Nästan skamligt att använda den som bokstöd som den görs nu.

Comment

Så lite så..finns en del information på finskspråkiga sidor om Arabias olika konstnärer...behärskar du finskan eller känner någon som gör så kan du finna mycket på det viset

Comment

Här finns lite att läsa http://translate.google.se/translate...R_enSE217SE217
            Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Har skickat in en förfrågan till ett auktionshus kring det eventuella värdet? Någon här som har en aning?

Comment

En likadan klubbades för 437 euro på Hagelstams auktionsbyrå . Om du googlar på Schilkin och Oinas som vädur heter på finska så hittar du auktionen..

Comment

Working...
                X