Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Percy Haga, Nåt värde i det??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Percy Haga, Nåt värde i det??

Har i min ägo en soppterrin märkt med Gefle, Percy, Haga. Som jag släpat runt på i alla år. Undrar om det är nån som vet om det finns nåt som hellst värde i den. Håller på att vårstäda...njaa lite tidigt jag vet så jag funderar på om jag ska sälja den eller om jag helt enkelt ska slänga den. Finns det nån som vet??

Haga är ovanlig, så du ska defenitivt inte slänga den. Men som så ofta med servisporslin är ovanliga föremål sällan eftertraktade... Det är de vanligaste serviserna som får de högsta priserna. Släng ut den på Tradera, eller släng in den på någon välgörenhetsloppis om du inte själv vill vårda kulturvärdet.
    Förresten är det den blå eller polykroma varianten?

Comment

Tack för svar! En dum fråga...hur ser jag vilken variant det är... blå eller polykroma ?

Comment

Polykrom är flerfärgad. Blå är....eh...blå.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Inte många napp på google. Men detta måste väl vara servisen som syftas på?

Polykrom.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Aha...Tack! Då har jag lärt mig nåt nytt idag oxå! eh...det där med blått hade lixom på känn men nu vet jag va polykrom betyder. Då är det en polykrom variant jag har.

Comment

Japp, det är precis en sån....fast en soppterrin då..

Comment

Working...
              X