Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I samma låda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• I samma låda

Visar lite keramik också. Röd rubin Gefle, diameter 27 cm. 2 x Anna-Lisa Thomson, Björnfatet (askfat) 18 cm och skålen 27 cm.
    Bifogade filer

Du måste verkligen ha fyndat både glas och keramik. Kul när man hittar fyndlådor som är värda sitt namn som fynd. Menar att man kan få betala några 100-lappar för skräp.
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Innan jag hade fått upp ögona ordentligt, såg det rubinfatet som ett glasfat. Wow, tänkte jag men så satt ju gulddekoren där och ja, Rubin.. men bilden är läcker. Jag får hålla med Samlatr... det är sällan man finner riktigt bra fyndlådor numera. De flesta vet vad som ska ner i dem och det blir möjligen ett enda bra föremål och resten skräp och sen finns nissarna som flyttar över de goa grejerna till en "egen" låda strax innan utrop och så står man där med sin genuina skräplåda.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Visst var min låda (som var två) ett fynd. Jag hade inte haft tid att titta innan auktionen startade, men fick lov av en anställd att kika en mycket kort stund på lådorna. Mitt inropspris blev 500 kr+ 20% och på Norrköpings Auktionskammare har man även 30 kr slagavgift, så summan blev 630 kr vilket jag tycker är ett bra pris. Sammanlagt var det c:a 30 glas och keramikprylar+en massa fina nysilverbestick. I vår skall jag stå på några mässor så lite skall jag väl kunna få igen.

Comment

Oops, både procent o slagavgift!! här nere förekommer det mer sällan med procent, en o annan har slagavgift men min favvo-auktion har varken eller!!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Min favoauktion har 20 kr i slagavgift.

Comment

Här i trakterna har vi varken slagavgift eller procent.
              Å andra sidan har vi inga auktioner heller.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                Innan jag hade fått upp ögona ordentligt, såg det rubinfatet som ett glasfat. Wow, tänkte jag men så satt ju gulddekoren där och ja, Rubin.. men bilden är läcker. Jag får hålla med Samlatr... det är sällan man finner riktigt bra fyndlådor numera. De flesta vet vad som ska ner i dem och det blir möjligen ett enda bra föremål och resten skräp och sen finns nissarna som flyttar över de goa grejerna till en "egen" låda strax innan utrop och så står man där med sin genuina skräplåda.
                Så sant, har ibland tittat i fyndlådor och hittat en och annan intressant sak och när väl lådan är inropad så fattas saken.

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                Här i trakterna har vi varken slagavgift eller procent.
                Å andra sidan har vi inga auktioner heller.

Comment

Working...
                X