Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan någon hjälpa mig med denna servis?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kan någon hjälpa mig med denna servis?

Hej.
    Jag har köpt en Gefler servis och kan inte hitta vad den heter någon stans och inte heller hur gammal den är. Jag är ingen samlare av porslin men det skulle vara kul att veta så mycket som möjligt om denna servis.
    Tack på förhand.
    MVH
    Per
    Bifogade filer

Det är minsann inte ofta jag kan bidra med nånting på den här delen av forumet, men som Gullaskrufssamlare måste man ju ha lite material om Arthur Percy, och den här dekoren heter såvitt jag kan se Vårblomma, och tillverkades mellan 1945 och 1952.

Comment

Ja, och absolut bedårande! Den är inte särskilt vanlig tyvärr.

Comment

Tack.

Tack för ert snabba svar.
        Kul att veta lite om den.
        Är det någon som vet något om värdet?
        46 delar olika tallriks storlekar, upplaggningsfat, bringare m m gav jag 200kr för idag på loppis.
        Per

Comment

OH, satiken vilket fynd, om uttrycket ursäktas! Är ju glasmänniska själv, så jag vågar mig inte på nån värdering, men så mycket vet jag att för den servisen hade jag själv betalt många gånger den summan...

Comment

Om du hittar ratt kopare, 2000/2500skr. Tyvarr ar det inte manga som ar intresserade av en sadan servis men grattis , KEEP IT!!!!!

Comment

Delarna till den här servisen är tyvärr rätt ofta i dåligt skick och det måste räknas med när man värderar. Att bara räkna upp antalet säger tyvärr lite för lite om "användbarheten".

Comment

Tack för er information.
                Vi använder den till vardagsporslin nu, och har slängt ut våran IKEA servis som ser för jäklig ut efter 1 år och låter för hemskt när man skär och äter på den. Denna servis var hel och rätt så fin men några tallrikar var krakelerade ocn några av dessa missfärgade. Men det gör igenting för den är ändå tusen ggr bättre och snyggare än den vi slängt.
                MVH
                Per

Comment

Working...
                X