Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

V.l.?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• V.l.?

Hittade enliten skål med signaturen V.L. i godset på undersidan. Tycker signaturen liknar den Vicke Lindstrand brukade använda på Ekeby-grejerna. Kan den vara hans?Click image for larger version

Name:	trad 060.jpg
Views:	1
Size:	32,9 KB
ID:	586533

Click image for larger version

Name:	trad 062.jpg
Views:	1
Size:	44,5 KB
ID:	586534

Både färgen och signaturen är hans, Till viss del även formen (men de brukar vara refflade...). Jo, jag håller den för 99.9% som Vicke L för UE. (observera att det finns en tiondels procent kvar...)

Comment

Hej Söffe. Allt bra med dej hoppas jag. Det var ett tag sedan vi klämde en vinare på hotell i Växjö.
      Visst måste det vara V.L och Ekeby. Jag har ett fat, som ser ut som ett hjärta, c:a 17 cm diameter och 4 cm högt. Det har samma vackra blå färg som ditt. Märkt Ekeby 255. Jag hittar inget i boken. Jag har ingen bild, men tycker att din vas/skål och mitt fat påminner om varandra.

Comment

V.i.

Hej Kolmårdstrollet och andra PESare!

Kul när man får sina egna tankar bekräftade. känner mig nu ganska söker på att det är Vicke Lindstrands skapelse!

Vore trevligt att klämma ytterligare en vinare i Växjö eller någon annan stans!
        Kram
        Söffe

Comment

Menar du detta fat?
          Jag råkar ha ett sådant hjärtformat fat på Tradera just nu!!!
          Bifogade filer
          Bara nyfiken

Comment

Ja just det fatet har jag. Tyvärr en liten nästan osynlig skada i glasyreN.

Comment

Working...
            X