Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lindstrand Elefant!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lindstrand Elefant!

Hej!
    Jag har en grön-grå Vicke Lindstrand elefant med vita betar. 32 cm hög, med etikett kvar och ett inristat V under ena foten. Hur vanlig är den i grön-grå egentligen? Vad kan den vara värd?
    MVH

Har du en bild???
    Kan vara enklare då!
    Bara nyfiken

Comment

ja då. här kommer bild!
      Bifogade filer

Comment

Den är ju klart ovanligare än den vita men vanligare än den svarta!
        Med risk för att "sticka" andra i ögonen skulle jag tippa att du kan få mellan 1500-2500:- om du lägger ut den på tradera! Det beror helt när du säljer, man måste ha en hel del tur med rätt köpare m.m.
        Mycket fin pjäs som gärna får pryda min hylla!!!
        Bara nyfiken

Comment

Jag äger den svarta elefanten i samma storlek, utan nagg eller repor. Saknar både klisterlapp och märkning på fötterna.

Såg att en likadann hade sålts för 6000 på tradera, bör man sälja den nu eller tror ni att priset kommer gå upp? I så fall hur mycket?

Ursäkta om inlägget verkar girigt, blev bara så glad när jag upptäckte värdet på den för ett par veckor sedan, själv trodde jag att den var värd en tusenlapp

Comment

Om du vill sälja den så är det väl bara att sätta ett reservationspris på vad du minst vill ha för den. Blir den då inte såld så är det bara att prova vid ett annat tillfälle
            Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Tack för förslaget, lät vettigt.

Har en till fråga. Vet någon hur många exemplar som tillverkades i varje färg av elefanterna som är 32cm höga vid snabeln?

Comment

Nej, märkligt nog var man inte intresserade av hur många som gjordes och såldes. Det var bara pengarna som rullade in som var intressant.
                http://upsala-ekebysamlarna.blogspot.com/

Comment

Bäste spriteboy,

Ditt inlägg är inte bara ologiskt, det är oförskämt också. Har du ingen information att komma med så vore det trevligare om du bara höll tyst.

Har förstått att du är samlare och av din kommentar att döma så ser du tydligen ner på folk som är intresserade av att sälja sina pjäser och tjäna en slant på det. Trist attityd. Men alla kan väl inte ha lika ädla agendor som du själv tycker dig ha.

Comment

Men hallå! Jag svarade på din fråga!

Ursprungligen postat av Lanten Visa inlägg
                    Tack för förslaget, lät vettigt.

Har en till fråga. Vet någon hur många exemplar som tillverkades i varje färg av elefanterna som är 32cm höga vid snabeln?
                    Det jag menade var att man från koncernen Upsala-Ekebys sida inte var intresserade av att föra bok över tillverkad volym.

Jag kan inte förstå hur du kan tolka mitt inlägg som kritik mot dig men tydligen har det blivit något missförstånd. Ursäkta om jag var otydlig .
                    http://upsala-ekebysamlarna.blogspot.com/

Comment

Working...
                    X