Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mari Simmulson figur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mari Simmulson figur

Jag var på loppis idag och handlade en svart isbjörn. Undertill är den signerad UE samt M i en bubbla...
    som kännetecknar Maris sign.
    Jag har ingen aning om vad det kan vara?! Eftersom jag trodde att det bara var V.L och ALT som gjorde björnar.
    Är det någon som vet ifall MS gjorde björnar och isåfall är dom sign. eller har jag fått tag på ett "provexemplar"??? Den är 11 cm hög samt 15 cm bred, och den står upp med näsan i vädret
    Glasyren är inte riktigt 100%
    Tyvärr har jag ingen kamera just nu men bild kommer!!!
    Tacksam för svar
    Bara nyfiken

I UE-boken hittar jag att Simmulson gjort en isbjörn under åren 1951-1953. Den är 10,5 cm hög, (Enda mått som står) och har nummer 123.
    Ingen bild finns i boken.

Comment

Jasså!
      Min är faktiskt 10,5 cm hög (jag höftade tidigare)
      Tack Kecke!!!!!
      Bara nyfiken

Comment

Svart isbjörn låter intressant, ni tror inte att denna Mari gjort skära elefanter också?

Comment

Skära??
          Bara nyfiken

Comment

Skickar nu bilder!
            Bifogade filer
            Bara nyfiken

Comment

Om jag har stavat fel så kan ett förtydligande uttryckas som.... sådana färgade elefanter som i galopp kan synas för ens inre syn under vissa förutsättningar.

Comment

Jag förstår fortfarande ingenting?!
                Bara nyfiken

Comment

Hmmm...Hektor syftar nog på för mycket fredags- eller lördagshuttande.
                  Jättefin isbjörn Eva-Lena, men jag måste säga att jag är förvånad över att hon gjort en svart isbjörn. Eller att någon överhuvudtaget gör svarta isbjörnar.

Comment

Håller helt klart med även fast isbjörnar har svart hud! Inte för att jag har tänkt på att sälja den men... Är det en liten raritet?
                    Hektor...Sitta och hutta framför datorn rekommenderar jag inte att du gör!
                    Tangentbord är svåra att göra rent
                    Bara nyfiken

Comment

Jag tror inte att Hector har "Delirium tremens", det vi bland annat accocierar till skära elefanter.
                      Jag vet inte mycket om UE-keramik. Råkar bara ha boken.
                      K-trollet är en (enligt mej) expert på området. Hon kanske tittar in om hon inte har semester just nu.

Comment

Tack Kecke!!!
                        Bara nyfiken

Comment

Man är lite förundrad över att någon kan få det till en isbjörn och undrar varför?
                          Lukta det kvinnlig logik så är det kört att förstå här, men det hindrar ju inte att man gör ett försök.

Comment

Working...
                          X