Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är de för nått jag fått?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är de för nått jag fått?

Hej allihopa!
    Jag har fått tre delar från vad jag antar är en serie av min farmor. De är en vas, ett fat och en skål. På stämplarna står de Uppsala - Ekeby Gefle, Lansett Handmålad och olika siffer kombinationer. De har en vit botten med svarta och gula streck längs kanterna.

Jag skulle jätte gärna vilja veta vem formgivaren var som gjort dem och all annan möjlig information. Jag har inte lyckats hitta något på egen hand genom att söka på internet så jag hoppas att någon av er här kan ha en anning om vad det är jag har i hyllan.

Tack på förhand
    Lisa
    Bifogade filer

''lansett'' heter ju en dekor men den liknar ju inte ens den där :S
    denna här dekoren känns igen, och den liknar gefles ''zebra''. men närmare n såhär kommer nog inte jag... tyvärr.. hoppas någon annan kan hälpa dig mer..
    Det bästa jag vet är att stiga upp tidigt på mornarna - så därför sparar jag det så länge som möjligt.

Comment

lite hjälp..

''lansett'' heter ju en dekor men den liknar ju inte ens den där :S
      denna här dekoren känns igen, och den liknar gefles ''zebra''. men närmare n såhär kommer nog inte jag... tyvärr.. hoppas någon annan kan hälpa dig mer..
      Det bästa jag vet är att stiga upp tidigt på mornarna - så därför sparar jag det så länge som möjligt.

Comment

Working...
      X