Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Undrar om denna fina vas Mars av Mari Simmulson.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Undrar om denna fina vas Mars av Mari Simmulson.....

Hej jag har en liten undran om denna fina vas som jag kommer ur serien Mars av Mari Simmulson.
    Den är stämplad med siffrorna 4049 och jag hittar den här http://www.upsala-ekeby.com/empty_395.html.
    Där står det att den är 15,8 hög och 13 cm i diameter. Men saken är att min vas är oval och har diametern 13x10,4.
    Dom andra vaserna jag sett har varit runda upptill och inte som min vas oval. Det borde ju även stått i texten på sidan om den var oval tycker jag.
    Någon som vet om dom gjordes både runda och ovala eller är detta en ovanlig modell?

Tacksam för svar
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	48,5 KB
ID:	667610Click image for larger version

Name:	3.jpg
Size:	33,2 KB
ID:	667611Click image for larger version

Name:	DSC_0128.jpg
Size:	41,8 KB
ID:	667612

Den verkar mer rund än oval undertill på bilden. Är det så, så kan det ha hänt att vasen
    tryckts ihop på motstående sidor före bränningen. Alternativt att drejaren kroknat.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Den verkar mer rund än oval undertill på bilden. Är det så, så kan det ha hänt att vasen
      tryckts ihop på motstående sidor före bränningen. Alternativt att drejaren kroknat.
      Hehe ja det kanske var någon som tröttnade på slutet
      Jo under är den runt, men om man har tryckt ihop den med flit, borde då inte det stå i katalogen att den finns ovala med?
      Och om det vore en andra hands sortering så borde det ju också finnas en märkning för det med tycker jag, plus att då borde dom slängt den redan innan bränningen .

Comment

Är det en märkning kl. 5 två streck? och i så fall kanske 2:a sort

Comment

Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
          Är det en märkning kl. 5 två streck? och i så fall kanske 2:a sort
          Ja någon form av streck är det, tänkte också att det kan vara andrahandssortering, men har faktiskt ingen aning.
          Unik verkar den vara i alla fall

Comment

Working...
          X