Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ny tråd ang zebra VL

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• ny tråd ang zebra VL

Sådär. Nu har jag försökt att fixa till min figurin. Ni såg ju hur den såg ut innan i den andra tråden. Ser ganska hyfsad ut nu faktiskt.
    Bifogade filer
    Last edited by Eva-lena; 2007-05-08, 21:49.
    Bara nyfiken

Ett lyft jämfört med den tidigare bilden! Det enda som syns är de vita strecken på bakbenet som lyser väldigt vita, men klart godkänt.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jag bläddrade i Jane Fredlunds bok: Morderna Antikviteter från 2004

Där visar dom din Zebra-grupp av Vicke Lindstrand, tillverkad 1944-49
      Nämns också att vid Stockholm Auktionsverk (2004) gick den för 5500kr

Vad den kan vara värd idag 3 år senare har jag inte hittat, men man kan ju anta att den bör ha ökat.
      [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

Comment

ja, den vita ifyllnaden är gjort av någon annan och jag vet inte hur jag ska göra för att "dämpa" färgen. Just den biten på bakbenet är faktiskt utbytt i gips. Jag vet inte vad dom gjort med denna figurin men den är otroligt omplåstrad-...hehe. Kan jag dämpa den vita färgen med någon form av lasyr tro? tack så mycket för era svar :=)
        Bara nyfiken

Comment

Jag kunde inte låta bli att lägga ut den på tradera!!!
          Får vi se om någon annan än jag tycker att den är fin!
          Bara nyfiken

Comment

Grattis !! Du fick ett bra pris trots allt
            [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

Comment

Ja visst är det kul? Det är första objektet jag någonsin lagt ut på tradera...Bara den inte ligger i en hög vid ankomst...Jag får packa den mycket noga.
              Bara nyfiken

Comment

Working...
              X