Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

zebragrupp Vicke Lindstrand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• zebragrupp Vicke Lindstrand

Hittade denna grupp på loppis i morse!
    Tyvärr tappad i golvet eller dyl. och limmad samt ifylld med ny färg på vissa ställen, ganska dåligt skick tyvärr.
    Finns det något värde i den eller? Och är dessa eftertraktade i helt skick? Vad har dom "gått" för?
    Kan man göra ngt. för att lyfta den i skick? Det som stör mig mest är hur den är limmad mot plattan!
    Vore tacksam för svar!!!
    Obs! Jag är ingen köp å säljare, bara en som tycker om vackra saker
    Bifogade filer
    Bara nyfiken

Det är nog ganska kört för denna pjäs, om du vill lyfta den så försök att fixa limmet mot plattan (det ser för jäv....gt ut) så ser det bättre ut i bokhyllan
    --eller hur det nu va.

Comment

Så synd på en vacker figurin! Det bästa rådet är att lämna in den till någon som lagar porslin, sitter limmet hårt kan du förstöra mer om du börjar peta. Det var ett tag sedan jag lämnade in något men de började med ett grundpris på 300, var det slutar beror på hur mycket föremålet behöver lagas.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jo, det ser verkligen inget kul ut, men hur gör man??? Vilket lim fäster på både keramik å trä??? Jag vill inte "dra ner" den längre ner i diket!!
        Jag har googlat men hittade inga uppg. om den. Heller inga uppg. om pris på en felfri!
        Har du en sån själv?
        Bara nyfiken

Comment

Limmet sitter väldigt löst, var nog ett tag sedan olyckan! Gruppen sitter knappt fast vid plattan längre.
          Tack Tingeling för tipset!
          Bara nyfiken

Comment

Har ingen själv och dom är inte särskilt vanliga.
            --eller hur det nu va.

Comment

Tack Nisse för ditt tips du med ... Ja, Jag får väl pilla lite på den och misslyckas jag helt så får den vila i skåpet. Den var ju värd 50-lappen jag gav iallafall om inte annat. Trevlig kväll
              Bara nyfiken

Comment

Working...
              X