Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

KP Karlskronaservis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• KP Karlskronaservis

Hej! Har rensat gamla kartonger och hittat en servis (87 delar) och i botten står det KP Karlskrona. På två av delarna, en såskanna & tillbringare, står det nr 3747 i botten på. Bifogar stämpeln Vore glad om det är någon som kan räta ut lite frågetecken om servisen. Vem har gjort den? Vad heter den? När är den gjord? Funderar på att sälja den.. Vad tror ni att den kan vara värd, den är i riktigt bra skick? Heter den något speciellt?

Är så glad om ni kan hjälpa mig lite

/ Lisa
    Bifogade filer

Det finns mängder med snarlika serviser från Karlskrona, gjorda på 30-talet och framåt.
    Många av de populära matserviserna hade kvinnonamn ex Astrid, Vega, Tyra och Göta.
    Jag har inte sett bilder på alla olika typer men har en bild på Göta som verkar överensstämma med din. Alternativt modell 275 som såldes rätt länge. Under 40-talet kunde man välja på ett 60-tal olika dekorer.
    3747 är vad jag kan förstå dekornummer.

Comment

Man ska nog tolka Göta som en synonym till modell 275. Dekoren har nog inget annat namn än dekornumret. Idag är efterfrågan rätt liten på porslin som inte är kritvitt...

Comment

Okej, vad synd! Tack snälla för svaren! Vad tycker ni att det är rimligt att sätta för pris på den? Den har ju trots allt många delar, där både matservis och kaffeservis.. Så himla svårt då man inte är det minska kunnig inom området

Comment

Working...
        X