Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UE, Göran Andersson? 4011G, Kurbits

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• UE, Göran Andersson? 4011G, Kurbits

Okej hittade serien samtidigt som jag skulle ställa frågan huruvida det var Göran Andersson mm...

Jag undrar nu istället, är serien vanlig? Jag har nog aldrig sett GA's UE verk ute innan, det är alltid MS eller ABG man råkar på...

Aja oavsett vad den är värd så gillar jag den, det är min typ av färgval och skicket är för en gångs skull perfekt!

Click image for larger version

Name:	P1010353.jpg
Views:	1
Size:	85,8 KB
ID:	656556Click image for larger version

Name:	P1010354.jpg
Views:	1
Size:	113,7 KB
ID:	656557

I bakgrunden ser ni en liten krackelerad guling från BO fajans samt lite blandat glas från kosta/Orrefors o kanske ngt mer...minns inte riktigt
    Collecting everything and nothing!

Den här vasen dyker upp ibland, så ovanlig är den inte. Den är trevlig tycker jag. GA arbetade på Ekeby 1961-67. Hans Bisonoxe är väl den av hans produktion som är mest efterfrågad. Din vas, Kurbits, ingår i en serie om 7 föremål.

Comment

Tackar, jo som sagt, jag hittade den informationen på Grödinge antiks hemsida.....vet du något om vilka priser dom brukar gå för? Jag tänker i Handeln då, Loppis priser mm varierar ju kraftigt!

Comment

Jag finner det aningen konstigt hur folk på detta forumet är helt oförmögna att diskutera priser på saker såvida det inte kommer till ett billigt "fynd", är ni verkligen så svenska och ödmjuka och ni inte kan diskutera pengar?

Comment

Hej du!

Jag tycker också det är tråkigt att folk inte vill prata pris om de inte själva har kommit över något oförskämt billigt.

Jag är själv ganska förtjust i GA och har en stor skål ur en annan serie som jag köpte på en liten kupan-butik för en femtilapp, alla större skålar från UE kostade 50:- i den butiken. Jag har ingen bild just nu men kan lätt fixa en om du vill se... Jag har ingen aning om jag betalade för mycket för skålen, men å andra sidan köpte jag en blomhållare med Luterkorts daggmaskdam för en femma i samma butik.
          Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

Comment

Ursprungligen postat av Designpiraten Visa inlägg
            Jag finner det aningen konstigt hur folk på detta forumet är helt oförmögna att diskutera priser på saker såvida det inte kommer till ett billigt "fynd", är ni verkligen så svenska och ödmjuka och ni inte kan diskutera pengar?
            Runt 100:- +- 20-50:- skulle jag säga.
            Pes är mitt google.

Comment

Working...
            X