Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Ett vackert fat jag njuter av dagligen - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett vackert fat jag njuter av dagligen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Ett vackert fat jag njuter av dagligen

För ca 30 år sedan ärvde jag bl.a. detta häftiga fat (diameter 40 cm) av en dam. Alltid undrat vem som tillverkat fatet men har dock aldrig lagt ner någon energi för att få svar. Okunnig som jag är gällande detta och trots att mina föräldrar flydde från Estland under 2:a världskriget (damen jag ärvde av också), stötte jag på namnet Mari Simmulson för första gången bara för någon dag sedan. När jag såg det hon skapat, kände jag att mitt fantastiska fat äntligen har "hittat hem"!

Den märkning/signering jag hittar på botten av mitt fat ser dock inte alls ut som det jag sett på nätet. Kan detta trots allt vara ett verk av Simmulson?
    Click image for larger version

Name:	Kopia av Fat 1.jpg
Views:	1
Size:	76,9 KB
ID:	654976Click image for larger version

Name:	Märke fat.jpg
Views:	1
Size:	40,2 KB
ID:	654977

Hej och välkommen till forumet!

Ditt fat med den ståtliga tuppen är formgivet av Marianne Starck (f 1931-) för Michael Andersen & Søn på Bornholm, Danmark.

Det finns mycket att läsa om företaget här och en hel del andra föremål av Marianne här.

Comment

Åh vad spännande! Stort tack för hjälpen

Comment

Working...
      X