Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Formgivare? unikat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Formgivare? unikat?

Hittade detta otroligt snygga föremål i helgen. För det första vet jag inte ens vad det är. Vas, skål, kruka? Den är 19,5 cm bred, 12 cm djup och 15 cm hög, så en rejäl sak. Sen undrar jag vem som är formgivare och om den tillhör någon serie. Stämpeln är extremt dålig, men jag kan iaf se UE och sen kanske kanske kan jag se KEB för Kjell Blomberg men är väldigt osäker. Någon som vet?
    Bifogade filer

Av den får jag starka Mari Simmulson-vibbar.
    Varför inte höra efter med http://www.upsala-ekeby.com/contact_5.html och länka hit, så att de kan se bilderna direkt?

Comment

Jag har frågat dom och inväntar svar....

Comment

Jag får inget svar Ingen som vet något?

Comment

Jag tycker att dekoren påminner om Kjell Blombergs Prisma från 1954-56.

Klicka på bilden för att förstora den och få mer information om föremålen.

Comment

Ja det har du rätt i! Synd att det inte finns färgfoton. Jag kan inte se några siffror tyvärr och den verkar ju inte finnas med i UE-boken. Men vad är det? Tycker den är för hög för en skål och konstig form för en kruka.

Comment

Jag skulle nog kalla den för vas. Det är ju lite ont om passande storlekar i Prisma-serien:

7008 Prisma, skål 20 x 5 cm 1954-56
              7009 Prisma, skål 35 x 6,5 cm 1954-56
              7010 Prisma, vas 7,5 x 25,5 cm 1954-56

Comment

Ja det är tyvärr ingen av dom....

Comment

Working...
                X