Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gefle´s serie "Victoria"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gefle´s serie "Victoria"

Jag har letat med ljus och lykta efter delar från denna serie! Någon som har tips om vart jag kan finna dem?
    Någon som rent av råkar ha några delar de vill sälja?
    Bifogade filer

Inte direkt den vanligaste serien, tyvärr. Det finns några olika sätt att gå tillväga:
    1. Sätt in en köpesannons med bild i en antiktidning.
    2. Ring till alla affärer under rubriken "Keramik och Porslin" i tidningen antikvärldens företagsregister och se om de kan ordna bevakning.
    3. Spring på mässor med en asiett i fickan och fråga alla du ser.

Jag vet att det kan verka svårt. Och det ÄR det också. Jag tror inte det finns så mycket kvar av denna, särskilt som Gefle hade ganska dålig kvalité på sitt porslin. Man kan se på bilden att de blivit ganska tilltufsade. Och de flesta slänger porslinet då det ser ut så.

Comment

Tack Peter

Nä, jag har försökt hålla utkik på siter som tradera osv men har aldrig sett något från den här serien tyvärr. Jag tycker den är så fin. Ska höra mig för mer genom de kanaler du föreslog. Tack!

Comment

Hej jag har ett tvättfat i victoria gefle
        med rätt pris så??

Comment

Hej!
          Är du fortfarande intresserad av serien Victoria, har isåfall ett par tallrikar.
          hälsningar
          Moniqa

Comment

Kul, det blev i alla fall 2 nya medlemar av detta inslag!!

Comment

En liten fråga, bara. Är det dålig kvalité på Gefle-porslin? Gäller det porslin från samtliga årtionden och alla serviser?

Comment

Ja, det gäller allt flintgods fram till 1960-talet ungefär. Sedan fick flintgodset bättre styrka. Satsningen på hadmålade dekorer var en medveten handling för att kompensera den sämre kvaliteten.

Comment

Victoria

Jag har ett jättefint(Fint för sin ålder) uppläggningsfat ca 34cm i längd och 22cm i bredd

Comment

Working...
                  X