Den här läckra Atteberg (för jag antar att det är det ) vasen hittades i Lördags. Har faktiskt inte sett den innan och kommer inte vidare i UE boken heller, då jag endast kan utläsa "Ekeby 6 och ev Abg. Någon som kan hjälpa mig vidare?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Atterberg, men vilket nr? [ID: Upsala-Ekeby, Mari Simmulson, Iris 664]
Collapse
X
-
Hmm min läxa menar duUrsprungligen postat av Gideon Visa inläggÄ men, wasistadas!
Nu bli jag besviken.
Du har inte gjort Din PES.
?
Gideon, sitter du inne med Facit ? =)
Jag tycker mig se signaturen enl nedan typ. AbgUrsprungligen postat av Staffordshire Visa inläggÄr det inte MS? Eller är jag ute och cyklar så här på fredagkvällen?
Kan inte få ihop det med MS någonstans, men ska googla vidare.
Tack för inputen ni båda.Pes är mitt google.
Comment
-
Vasens dekor, upphovskvinnan finns presentad med såväl Din läckra vas, som en kort variant med blominsats.
Så här dan före nyårsafton tänker jag inte leta i det väldiga PES-arkivet efter frågan, även om svaret borde finnas i huvudet på ett snäpp.
Comment
-
Ska dyka in i arkiven då, jag har tid nu när lillen soverUrsprungligen postat av Gideon Visa inläggVasens dekor, upphovskvinnan finns presentad med såväl Din läckra vas, som en kort variant med blominsats.
Så här dan före nyårsafton tänker jag inte leta i det väldiga PES-arkivet efter frågan, även om svaret borde finnas i huvudet på ett snäpp.
Tack Gideon.Pes är mitt google.
Comment
-
Gideon, nu blir jag lite förvirrad här. Satt och grävde ner mig i pes arkiven och hittar ju samma serie som du postat en gång.Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggVasens dekor, upphovskvinnan finns presentad med såväl Din läckra vas, som en kort variant med blominsats.
Inlägg 52
Men när jag söker på Mari och Iris så hittar jag följande
Finns det alltså fler än 1 serie med Iris?
Enligt UE boken stämmer det ju med måtten på min. Dvs isåfall 663 som är exakt 24cm hög precis som min.Pes är mitt google.
Comment
-
Dumt tycker jag, särskilt av samma formgivareUrsprungligen postat av Kaptenen Visa inläggDet finns uppenbart två serier vid namn Iris.
663 Iris 24,5 x 9 cm 1951-53 Mari Simmulson
664 Iris 26,5 x 14,5 cm 1951-53 Mari Simmulson
http://www.upsala-ekeby.com/empty_128.html
Tack för inputen Kaptenen.Pes är mitt google.
Comment
-
Men är inte 663 och 664 två föremål i samma serie?Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggDet finns uppenbart två serier vid namn Iris.
663 Iris 24,5 x 9 cm 1951-53 Mari Simmulson
664 Iris 26,5 x 14,5 cm 1951-53 Mari Simmulson
http://www.upsala-ekeby.com/empty_128.html
Comment
-
Jo, det är riktigt.Ursprungligen postat av Retromarcia Visa inläggMen är inte 663 och 664 två föremål i samma serie?
Den höga vasen är numrerad 664, medan den låga, med blominsats, har 663.
Som det skulle ha sett ut på wasistdas vas undertill.
Den låga, med svaga instämplingar, som tydligen inte visats tidigare ändå.
Comment
Comment