Tyckte att det var så mkt färgrika vaser o bonbonjärer, dock lite mjukare stil som jag gillar,hemma
Men jag ville ha en ljusare, rustikare stil, o DÄR VAR DEN. Den har Musse Pigg öron, är stor, mjuk o tung
o mkt dekorerad o bränd (med vilja i så fall). Och jag föll o tänkte genast hur olika saker,former jag dras till o det är bra skönt att vi är sådana
Men ska man skratta åt min Musse Pigg-vas ,gör det nån annan stans
1 Nu kommer ett par frågor till de lärde (eller försök till), sista tiden endast nu har jag råkat ut för alster stämplade EKEBY,I stället för Upsala-Ekeby
VILKEN VAR TIDIGAST, MED VILKEN TIDSINTERVALL ????
2 Vasen jag visar nu har nr 79 o jag väntar hem en vas 73,lustigt, köper inte
så ofta, på ett sätt är de rätt lika, är det ngn som kan spåna på vem som gjort dem
så får vi se om det stämmer, har en aning själv.

Men jag ville ha en ljusare, rustikare stil, o DÄR VAR DEN. Den har Musse Pigg öron, är stor, mjuk o tung
o mkt dekorerad o bränd (med vilja i så fall). Och jag föll o tänkte genast hur olika saker,former jag dras till o det är bra skönt att vi är sådana
Men ska man skratta åt min Musse Pigg-vas ,gör det nån annan stans
1 Nu kommer ett par frågor till de lärde (eller försök till), sista tiden endast nu har jag råkat ut för alster stämplade EKEBY,I stället för Upsala-Ekeby
VILKEN VAR TIDIGAST, MED VILKEN TIDSINTERVALL ????
2 Vasen jag visar nu har nr 79 o jag väntar hem en vas 73,lustigt, köper inte
så ofta, på ett sätt är de rätt lika, är det ngn som kan spåna på vem som gjort dem
så får vi se om det stämmer, har en aning själv.

att nån berättar vad dessa färger på vasar heter, "kallas". Hörde Topas, Amber, men aldrig sett det skriftligt.
Är det ngn godhjärtat själ som vet var, utom en del småbodar, o auktioner, som tyvärr ofta säljer 3-4 saker/per utslag, SOM KAN GE MIG TIPS RÅD, ÖPPEN FÖR ALLT FÖR
Comment