Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En söt skål fr Upsala-Ekeby, konstnär okänd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• En söt skål fr Upsala-Ekeby, konstnär okänd

Jag visste när jag köpte denna, via Grödinges underbara hjälpmedel

att den här skålen har, okänd konstnär.

Men det är ganska många inom numreringen som är det, o då är det fritt fram för fantasin......spännande.
    Den finns på foto Grödinge bilder nr , 1400-1699 bildsida 2 Tillv mellan 1923-1930 Sweden, export ??

Jag tycker många fina modeller o färger finns just inom de bildsidorna, mkt pasteller,mjuka färger som jag gillar.

Jag fick faktiskt tips att köpa den, sånt där m konstnär brukar lösa sig. samt den är lika fin i sin neandergröna samt en mörkare grön o blommor.

Vill bara visa den, få se om ngn får en tanke !!??Click image for larger version

Name:	st erik 129.jpg
Views:	1
Size:	109,8 KB
ID:	639049Click image for larger version

Name:	125273820_1.jpg
Size:	32,6 KB
ID:	639050Click image for larger version

Name:	125273820_2.jpg
Size:	32,4 KB
ID:	639051
    Last edited by annestig; 2011-08-08, 23:03. Anledning: glömt fakta

Vill puffa för mitt foto o inlägg, har skrivit lite mer om okända keramikalster

Men kom igen, nåt kan ni väl kommentera,

Ex så köper Grödinge upp keramiska verk som de tycker är fina, o det gör jag oxå.

Konstnärerna gåta kommer ofta fram, men ska man sälja eller är nyfiken (det är jag), så är det kanske mindre lyckat, men det ska inte jag

då får man överväga (jag tycker det rutiga, ovanligt för 20-tal) syns bättre på min kruka på Grödinges sida keramik 1900-1914 till v står bilder, sedan raden under keramik 1400 1699
    vä samma linje ,bilder.

De keramiska vaser, skålar m m är oftast fr 1920-193talet o en del har de redan lyckats få fram konstnär på, men det som slår mig mest, är att dessa har flest

saker jag vill ha, min stil

Comment

Jättefin skål. Grattis till köpet, tyvärr vet jag inte mer om din skål.
      I’m a real mean bitch!

Comment

Nr 1652 Skål, 7 x 12 cm, försäljningsperiod ca 1923-30

Bild på skål med samma dekor
        Klicka på bilden för att förstora den och få mer information om föremålen.

Comment

Working...
        X