Jag har liten frågor kring denna vas som jag tror Ewald Dahlskog gjort. Jag har letat efter liknande och sett några av samma sort med då gröna. Vad kallas färgen på min vas? Senapsgul säger man inte antar jag
Är det oftast så att om en färg är mer sällsynt så är den värd mer än andra som är mer vanliga? Under står det "Terra" är det något som sänker eller höjer värdet på vasen? PÅ dom andra jag sett (utan att ha sett undersidan själv) så har dom inte nämt "Terra". kan det vara så att det är oväsentligt? Jag är ny inom detta med antik men riktigt nyfiken på att lära mig då det öppnat en ny värld för mig

Är det oftast så att om en färg är mer sällsynt så är den värd mer än andra som är mer vanliga? Under står det "Terra" är det något som sänker eller höjer värdet på vasen? PÅ dom andra jag sett (utan att ha sett undersidan själv) så har dom inte nämt "Terra". kan det vara så att det är oväsentligt? Jag är ny inom detta med antik men riktigt nyfiken på att lära mig då det öppnat en ny värld för mig
. Såg även en bild där en samlare hade 3 st i olika färger på bänken på sitt jobb som såg riktigt snyggt ut och jag började kolla runt i vår lgh vart det skulle passa. Gäller ju bara att hitta 2 till nu men förr eller senare så 
Comment