Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vicke Lindstand flamenco-dansös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vicke Lindstand flamenco-dansös

Måste bara visa upp dagens trevligaste fynd inte minst av dokumentationsskäl. C:a 18 cm. Bör vara unik och rimligen ganska tidig. Signerad V.L.

M.v.h.
    Bifogade filer

Stort Grattis!

Verkligen fin!

Comment

Instämmer med föregående inlägg
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Grattis! Jättefin Vicke Lindstrand
        I’m a real mean bitch!

Comment

Tack kära ni!

Jag fick bråttom när jag såg den men inte hade jag den minsta tanke om att den skulle vara Vickes. Kul! Alltför sällan det händer...

M.v.h.

Comment

Får instämma i kören, stort grattis. Vill även passa på att berömma de snygga bilderna.
            Pes är mitt google.

Comment

Grattis

Om du ngn gång råkar på en sån, ring dygnet runt

Den var kraftfull av energi o jag tycker jag tycker mig absolut höra kastanjetterna i takt m musiken från havet i händerna när hon närmar sig sin man
              din Man

Comment

Mycket vacker.
                Gratulerar!

Om den varit med i gissningstävlan, tror jag att det hade tagit lång innan rätt svar kom upp.
                En svårfångad skönhet, med andra ord.

Comment

Ursprungligen postat av på femte våningen Visa inlägg
                  Måste bara visa upp dagens trevligaste fynd inte minst av dokumentationsskäl. C:a 18 cm. Bör vara unik och rimligen ganska tidig. Signerad V.L.

M.v.h.
                  Grattis till en ovanlig Vicke Lindstrand. Kan Du inte bjuda på en svängom så att vi får se hur hon är signerad.

Comment

Först å främst får jag säga detsamma Prylsnubben; vad gäller bilder menar jag...

Sen var hon inte unik utan "Danserska" nr 96 och i produktion 1947-49. Det är henne mexicanerna (de ser man någon gång emellanåt) spelar för.

Men en vacker kvinna hur som helst och lyfter vi dessutom på kjolen ser vi:
                    Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av på femte våningen Visa inlägg
                      Först å främst får jag säga detsamma Prylsnubben; vad gäller bilder menar jag...

Sen var hon inte unik utan "Danserska" nr 96 och i produktion 1947-49. Det är henne mexicanerna (de ser man någon gång emellanåt) spelar för.

Men en vacker kvinna hur som helst och lyfter vi dessutom på kjolen ser vi:
                      Tack, hon var som man ska va, dvs "hel och ren under". Det var roligt att se henne.

Comment

Tycker som du...

Och om man inte får ihop föregående inlägg så betyder det bara att vinet och solljuset flödar på min balkong. Detsamma Wasisdas skulle det förstås varit...

M.v.h.

Comment

var på en visning av ue saker i dag i uppsala den var i världsklass där fanns denna underbara danserska med och dom 2 mexicanarna ,skönt att inte behöva åka ända till grödinge för att få se såna eleganta saker,tror att det fanns 500 olika djur och figurer jag kan rekomendera detta ställe

Comment

Pelle, vad är det för visning i Uppsala som du rekommenderar? Är det på konstmuséet i slottet?

Comment

Ursprungligen postat av sommaro pelle Visa inlägg
                              var på en visning av ue saker i dag i uppsala den var i världsklass där fanns denna underbara danserska med och dom 2 mexicanarna ,skönt att inte behöva åka ända till grödinge för att få se såna eleganta saker,tror att det fanns 500 olika djur och figurer jag kan rekomendera detta ställe
                              Är tämligen säker på att det var just denna danserska du såg... Hos Janne? En hedersknyffel med en vidunderlig samling.

M.v.h.

Comment

Working...
                              X