Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glosögd tjur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glosögd tjur

Undrar om någon känner igen den här glosögda tjuren? Känns Ekeby, ihålig under fötterna(klövarna). Hittar inte den på Grödingesidorna och har inte UE-boken.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Maggi wiborg gef´le

Comment

Det var tvärsäkert! Var har du hittat den uppgiften? Tittade i båda Gefle-böckerna och den finns varken i text eller bild.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

tjena det finns flera saker som hon har gjort som är kopior av denna tjur..som tex.bockande hästen +bockande lejonet
        jag har bilder på dom om du mailar din adress på Upsala_ekeby@inbox.lv
        så kan du få dom .per

Comment

Tack för erbjudandet om bilder men hästen har jag och lejonet finns det bild på i ena Gefleboken. Ska vara ärlig och säga att den glosögda tjuren är inte alls i den klassen som de figurerna, de har tyngd och schvung i sig. Lutar mer och typ en 60tals produktion UE, ska nog kontakta Grödingpojkarna och fråga om de vet mer.Men tack för hjälpen, skriver och berättar vad de säger när jag får svar.

Comment

Om jag får tro och om tjuren är från Ekeby så tror jag Ester Wallin.

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
              Tack för erbjudandet om bilder men hästen har jag och lejonet finns det bild på i ena Gefleboken. Ska vara ärlig och säga att den glosögda tjuren är inte alls i den klassen som de figurerna, de har tyngd och schvung i sig. Lutar mer och typ en 60tals produktion UE, ska nog kontakta Grödingpojkarna och fråga om de vet mer.Men tack för hjälpen, skriver och berättar vad de säger när jag får svar.
              Här är dessutom isbjörnen.....http://precisensan.com/antikforum/sh...n+maggie+wibom

Comment

Working...
              X