Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Boken - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Boken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Boken

Har fått hem nya boken om Upsala-Ekeby keramik . Vilka läckra bilder. Jättefin presentbok till den som gillar keramik.

"Nya boken"? Är det den om konstnärerna? Nej det kanske det inte var. Här är en annan:

Har du lust att skriva mer om innehållet? Är det faktaspäckat (modeller, årtal mm) eller mest coffee-table (glassiga bilder och fladdrande språk)?

Comment

Boken innehåller mycket vackra (glassiga) bilder på alster av fem konstnärer som arbetat på UE. I tur och ordning: Anna-Lisa Thomson, Vicke Lindstrand Ingrid Atterberg, Mari Simmulson och Hjördis Oldfors. Ex på ett konstnärskapittel. Anna-Lisa Thomson: Sid 14 helsidesbilt på ALT bland sina alster-motsida 15 ingenting förutom Anna-Lisa Thomsson. På två helsidor 16-17 står det att läsa om ALT och hennes konstnärsskap. Från sid 18-44 enormt glassiga bilder på hennes keramik.
      Gillar man UE:s keramik, gillar man boken och som sagt: En jättefin gebort bok.

Comment

Vilken av böckerna är det?
        Bimbus bok Upsala-Ekeby 1886-1978 verkar ju lovande och prisvärd. (Obs om ni söker på den i pricerunner så är den felstavad där, Uppsala!)
        Upsala-Ekeby keramik Porträtt av fem konstnärer, verkar vara den du har recenserat, eller?

Comment

Hej Johan B skickar en länk till boken.

Comment

Är det någon som har läst den andra UE-boken?

Comment

Upsala-Ekeby keramik, Porträtt av fem konstnärer

Förlaget tar 475:- + porto, boken finns även hos https://www.bokus.com/
              för 391:-, uppger man Bokrea 2007 i orderreferens, så bjuder Bokus på portot.
              I’m a real mean bitch!

Comment

Någon läst Upsala-Ekeby 1886-1978 och kan ge ett utlåtande?
                Så är det.

Comment

Ursprungligen postat av Annna Visa inlägg
                  Någon läst Upsala-Ekeby 1886-1978 och kan ge ett utlåtande?
                  Jag har hunnit kika lite i den, men inte läsa så mycket. Handlar väl om produktionen en hel del. Dock har jag konstaterat att det finns en del fina bilder och så...

Har lånat den på biblioteket så jag ska läsa lite och bedöma...återkommer kanske senare!
                  http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Jag blev faktiskt besviken, jag skulle rekommendera att du lånar/tittar i boken på biblioteket innan du köper den.
                    I’m a real mean bitch!

Comment

Kan ni inte lägga in alla dessa boktips under länken litteraturtips och skriva kortfattad information om böckerna samt ISBN. Snälla!

Comment

Working...
                      X