Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bruno Lindman UE 2212

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bruno Lindman UE 2212

Jag antar att denna är formgiven av Bruno Lindman för UE?, men jag kan inte hitta den i UE boken. Det jag hittar i UE boken närmast är (sid 137) "Vas 2212 20,5x 14 - 1930-35" Ingen formgivare anges. Min vas är 19cm hög.

Någon som ev kan bidra med info om denna?
    Bifogade filer
    Pes är mitt google.

Bruno Lindman var ju på UE i slutet av sextiotalet. Vasen du hittat i boken, gjord 30-35, stämmer nog med tanke på märkningen. Kolla storleken. På sid. 38 i UE-boken hittar du uppgift om glasyrer, Bruno finns inte med men med största sannolikhet är det glasyren på din vas som heter Bruno.

Comment

Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
      Bruno Lindman var ju på UE i slutet av sextiotalet. Vasen du hittat i boken, gjord 30-35, stämmer nog med tanke på märkningen. Kolla storleken. På sid. 38 i UE-boken hittar du uppgift om glasyrer, Bruno finns inte med men med största sannolikhet är det glasyren på din vas som heter Bruno.
      Ja, så kan det ju definitivt vara. Jag blev lite osäker när det skiljde 1 cm på höjd och bredd. Jättetack för informationen Kolmårdstrollet.
      Pes är mitt google.

Comment

Här ett litet askfat som enligt UE-boken är av Bruno Lindman så rubriken stämmer! 10 cm i diam och med nr 6048 B.
        Bifogade filer

Comment

Ett stop (9071B) och en mörkblå äggkopp (9034B) är alster från UE och där Bruno Lindman är formgivare. De är från 1969-70 resp 1969-71.
          Givetvis hade det varit mer kul att hitta en fågelmatare som driftchef Lindman också formgav. Bild lånad från Grödingetråden (där det kallas fågelbord)
          Bifogade filer

Comment

Working...
          X