Jag har ett antal okända föremål från Upsala-Ekeby som gjorts för olika kunder. Enligt de listor som finns i UE-boken och på Grödinge Antiks hemsida så saknas ganska många föremål för att den ska vara komplett. Jag tänkte med denna tråd försöka bidra till att klara upp en del av mysterierna, då jag själv äger tre föremål och har bilder på fler som inte finns med! Ni som har såna föremål kan väl lägga in bilder och era teorier om vilka serier de tillhör, samt formgivare.
Den första av Göran Andersson är bilder från en bloggarkollega, resten är mina föremål. Samtliga är gjorda för Åhlén & Holm.
Vasen av Göran Andersson har numret 4330/788 och 21 cm hög och är 9 cm i diameter. Vasen ingår nog i en serie, i alla fall finns det en vas som är 14 cm i samma nummerserie som också är gjord av Göran Andersson.
Den första av Göran Andersson är bilder från en bloggarkollega, resten är mina föremål. Samtliga är gjorda för Åhlén & Holm.
Vasen av Göran Andersson har numret 4330/788 och 21 cm hög och är 9 cm i diameter. Vasen ingår nog i en serie, i alla fall finns det en vas som är 14 cm i samma nummerserie som också är gjord av Göran Andersson.
Comment