Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Vem har gjort denna och vad betyder märkningen? [ID: Lillemor Mannerheim, Gefle] - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem har gjort denna och vad betyder märkningen? [ID: Lillemor Mannerheim, Gefle]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vem har gjort denna och vad betyder märkningen? [ID: Lillemor Mannerheim, Gefle]

Hej på er!

Mitt Första inlägg här dock så har jag tittat runt här ett bra tag, Har ett litet intresse för Svenskt glas och keramik och ibland stöter man ju på sådant man bara inte kan hitta nån info om.

Så nu behöver jag hjälp med denna, Vas från Gefle Upsala Ekeby, vem har gjort den och när? Samt så står det M 48 under vasen.. vad betyder det?
    Bifogade filer

Hej och välkommen till forumet!

Lillemor Mannerheim står bakom formgivningen.
    Konstserien M kom 1955 med beteckningarna M1-M49.

Comment

Tack för snabbt svar! Det hade jag aldrig listat ut även om jag sett resten av serien.

Comment

Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
        Tack för snabbt svar! Det hade jag aldrig listat ut även om jag sett resten av serien.
        Hej! Har du någon bild på undersidan? Du får gärna lägga in bilden plus en beskrivning i tråden ovan för dokumentationen av M-serien....

Comment

Working...
        X