Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kaffekoppar "Nova" Uppsala Ekeby Gefle vad tusan är detta? Hittar ej.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: kaffekoppar "Nova" Uppsala Ekeby Gefle vad tusan är detta? Hittar ej.

Kom över 12 st kaffekoppar med fast av serien "Nova".
    Hittar inte dessa någonstans.
    Någon som känner till dem eller sett förut? Vem är skyldig till dessa?
    Bifogade filer

Tallen som är medlem här på Pes har gjort en sida med dekorer främst från Gefle. Här är din kopp!
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

tack så jättemycket!!!
      Jag har letat och letat men inte hittat den någonstans.
      Nu har jag lite mer kött på benen.
      Mången tack.

Comment

Det är ju tur man har 12 st så man slipper leta arslet av sig efter dessa.

Comment

Att de är snygga gör att kaffet smakar godare också, ska tänka på dig om jag ser några assietter så du har något att lägga kakan på.
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ja, det är ju så! Jag har 12 koppar mon amie som får hitta en annan ägare nu när dessa intar vitrinskåpet.
            Hör gärna av dig om du skulle springa på assietter.
            Tacksam över hjälpsamma människor!

Comment

Koppens modell och dekor är formgiven av Sven-Erik Skawonius. Tilläggsinformation som jag tydligen glöm att skriva är när den kom, nämligen 1958. Enligt boken tillverkades den bara det året, vilket innebär att den är ovanlig! Grattis till ett riktigt fynd!

Ps. De finns med i böckerna om Gefle-porslin, det är där jag hämtar informationen ds.
              http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
                Koppens modell och dekor är formgiven av Sven-Erik Skawonius. Tilläggsinformation som jag tydligen glöm att skriva är när den kom, nämligen 1958. Enligt boken tillverkades den bara det året, vilket innebär att den är ovanlig! Grattis till ett riktigt fynd!

Ps. De finns med i böckerna om Gefle-porslin, det är där jag hämtar informationen ds.
                Tack för infon!!!!
                Gav 600 kr för dem och lite annat smått och gott.

Comment

Working...
                X