Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UE föremål med kockar??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• UE föremål med kockar??

Hittade idag på loppis dessa föremål och tänkte höra om någon vet något om dem? Jag har lite svårt att tyda stämplarna men jag ser iallafall att det står UE Sweden, 4408 och 4405, sedan är det som en pratbubbla med någon skrift i och allra sist ugnseldfast. De är i jättefint skick och ser helt oanvända ut men de borde ha några år på nacken?

Sedan hittade jag detta underbara vilande rådjur men den har ingen stämpel, någon som känner igen? Under står handskrivet SM Damorientering 1946 så rådjuret borde vara så gammalt.

Kommer att åter igen träffa dem som sålde de vackar sakerna till mig om några veckor och de skulle åter fylla bordet med UE prylar så om ni har några tips på vad jag ska leta efter med lite värde så tar jag tacksamt emot.
    Bifogade filer

4408 är Ragu, smörkruka av Mari Simmulson 1959-62
    4405 är Ragu, Gryta även denna av Mari mellan 1959-62

Rådjuret kan jag inte placera, men det finns nog andra pesare som kan det.
    Last edited by wasistdas; 2010-10-30, 15:15.
    Pes är mitt google.

Comment

är rådjuret till Salu ? upsala_ekeby@mail.com

Comment

hjort 7cm hög 14cm långt tillverkad 1944 för askfaten konstnär V.L

Comment

Åh tack för svar!
          Nu är jag lite klokare gällande figuren.
          Dock hittade jag en tråd här angående kockarna och där står det att det är Göran Andersson?? Att själva formen är samma som på Ragu men att dekoren är Göran Anderssons, vad räknar man att de är då om man skulle sälja dem? Nu vet inte jag om den informationen fortfarande är aktuell men kanske någon kan ge svar??

Comment

Hej

Har själv samma panna med kockarna på ..ha du kollat va du får för den ? mvh kicki ..ring mig annars eller smsa om du kan mvh 0705686003 i skellefteå

Comment

Ja, ekei, det var nog den här tråden http://precisensan.com/antikforum/sh...ll=1#post86059 Du hittade, och man kan lita på grödingepojkarnas uppgifter.
              Det kunde hända att medarbetarna hade lite för bråttom att välja stämplar, eller så var det helt enkelt ett fel i de listor de hade att gå efter.

Comment

Working...
              X