Lien blå elefant 7 cm hög och 8 cm lång, var är den tillverkad?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Liten blå elefant UE?
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Den finns nog med på www.upsala-ekeby.com bland figuriner.
Den är nog tänkt till att sitta på ett (ask)fat.
Comment
-
-
-
Hej Maria!Ursprungligen postat av Maria Visa inläggLien blå elefant 7 cm hög och 8 cm lång, var är den tillverkad?
"Snodde runt" på tråden och fick se din elefant som du funderade över.
Kom och tänka på ett UA-askfat i min ägo som har en liknande elefant i samma intensiva blåa kulör.
Din är kanske samma som min som står på askfatat?
Den ligger undanlagd för tillfället, men jag skall leta reda på den och mäta den.
Jag har en bild från tidigare.
/Lars
Så här ser den ut.Last edited by Lars F; 2010-11-04, 16:25.- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
Hej Lars!
Det ser ju ut att vara samma elefant, ska bli spännande att se vem som formgivet fatet.
Ha det GOTT/Maria
Comment
-
Hej Maria!Ursprungligen postat av Maria Visa inläggHej Lars!
Det ser ju ut att vara samma elefant, ska bli spännande att se vem som formgivet fatet.
Ha det GOTT/Maria
Hämtade ner "elefantfatet" från vinden och tog några bilder.
Ser att den "...är ganska mager om bena tillika om snabel och svans..." (fritt efter Nils Ferlin).

Jämfört med din som också är större än min, Längd 7,5 cm, höjd över ryggen 5,5 cm. Fatet 17 cm i diameter.
I övrigt lika. Sen ser jag att min "lyfter" på vänstra bakbenet.

Märkningen under ser ut att stå EKEBY och under det två siffror, 45 eller 46? Plus tre målade streck, som betyder vad?
Vem kan formgivaren vara?
Ha det gott i helgen!
/Lars- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
?
Vad har du fått det ifrån Sommaro pelle? Att strecken under skulle bero på skicket!?Ursprungligen postat av sommaro pelle Visa inlägghej det räcker nu .det är ue , strecken under brukar vara 1-2 eller 3 beroende vilket skick den var på fabriken .3 betyder mint contion-2 betyder jätte bra ,1 betyder bra skick och bra former mm
Det enda som påvisar ev. 2:a handssortering är ett x som är inristad i botten.
De tre strecken är arbetarens signum och då kunde arbetsledaren se vem som hade gjort vilken vas, skål fat o.s.v.Bara nyfiken
Comment
Comment