Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta askfat vanligt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Är detta askfat vanligt?

Jag vet att det är Stig Lindberg som designat det och det har ett nagg under som även syns från sidan.
    Finns något värde i detta askfat och finns det gott om dessa fat?
    Bifogade filer

Får jag lov att prova mig,serien heter Domino, o det har jag i alla fall sett ganska många ggr, men värde
    där får ngn av kännarna komma in

Comment

Nej det är inte Domino! Däremot tillhör det nog Karneval serien av Stig Lindberg, men jag har personligen aldrig sett det med denna dekor. Värde?? svårt att säga speciellt som det är naggat, kanske nån hundring?!

Comment

OK, tack, men om du inte sett det kanske det är ovanligt ändå. Askfaten som heter Domino har jag sett jättemånga av, för de vet jag hur de ser ut. Det finns flera sorter svartvita av dem.
        Kanske någon annan som vet, eller känner igen det...

Comment

Jag har ett likadant askfat (utan nagg) men jag har ingen som helst aning om hur vanliga de är.
          Hoppas de inte är alltför värdefulla för här används det som matskål till husdjur.
          Utmaningen börjar där vägen slutar

Comment

Jag skulle kunna tänka mig att lägga en femhundring på ett sådant i fint skick.

Comment

Ursprungligen postat av J.J Visa inlägg
              Jag skulle kunna tänka mig att lägga en femhundring på ett sådant i fint skick.
              Om jag inte är helt ute och cyklar, så tycker jag det låter som ett bra bud.
              Karneval faten, som är mycket mer dekorativa, brukar väl gå för någonstans mellan 800-1100:-. Oftare i den övre kategorin.
              Pes är mitt google.

Comment

Jag antar att det inte är mitt askfat J.J menar för 500, utan JEEPERs.

Comment

Hallå Babban,
                  Ovanligt och ovanligt tufft. Ett litet nagg är ingenting att hänga upp sig på.
                  Lägg in fatet på Snubbens samlingstråd Mitt bästa askfat, där hör det hemma.
                  So long...

Comment

Ursprungligen postat av Babban Visa inlägg
                    Jag antar att det inte är mitt askfat J.J menar för 500, utan JEEPERs.
                    Det stämmer.

Comment

Working...
                    X