Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Mangania Lampa - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangania Lampa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mangania Lampa

Är det någon som vet något mer om denna??
    Bifogade filer

Hej mammalito. Här kommer en länk med Mangania i massor.

Comment

Hummm....*klurar*....??? Är inte detta en konverterad vas av Mannerheim men utan den vita dekorglasyren som brukar löpa i skåran??? Jag kan dock vara fel ute, jag är mer intresserad av Percy o Simmuelsons alster i Mangania-/Negroglasyrerna som du kanske ser av tråden ovan :-) Är du intresserad av att avyttra den?

Comment

Jag har precis införskaffat den och tror att jag vill behålla den, men har inte bestämt mig än. OM jag skulle sälja den skulle du vara intresserad så kan jag ju ha dig i åtanke!! :-D

Var mest intresserad, har inte sett något liknande förr, så jag funderade var/hur den kommit till!!

Comment

Det ser ut som att hålet för sladden är borrat efteråt då den inte är glaserad. Så det har nog varit en vas från början.

Comment

Ursprungligen postat av mammalito Visa inlägg
            Jag har precis införskaffat den och tror att jag vill behålla den, men har inte bestämt mig än. OM jag skulle sälja den skulle du vara intresserad så kan jag ju ha dig i åtanke!! :-D

Var mest intresserad, har inte sett något liknande förr, så jag funderade var/hur den kommit till!!
            Hör isf av dig Den skulle få många trevliga kamrater!!!

Comment

Modellen är i alla fall en vas ut A-serien av Ingrid Atterberg för Gefle. Den verkar omgjord till lampfot.
              http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Working...
              X