Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vas m oranga hängler(?) fr Ekeby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• vas m oranga hängler(?) fr Ekeby

Jag vill så gärna vet lite mer om den här vasen, den ör lite gulaktig på vissa ställen i glasyren. Stämpeln var svår att tyda o ännu svårare att fota.Jag vet att det här med värde är svårt men skulle vilja ha en hum i alla fall, om jag ska sälja den. Man kan luras lätt när man är ny!!
    Vore väldigt tacksam för svar av alla slag stämpeln säger EKEBY 2 1 9 varav 1an är mer markerad
    Vet ni var ni kan vända sig för"värderingar"
    Bifogade filer

Hej,

tycker mig kunna utläsa att din hänkelvas är numrerad 1219. Uppskattar att vasen är tillverkad under 1920-talet. Värdering enligt mitt tycke 100-200kr.

Andy

Comment

Välkommen till PES.
      Vas 219 storlek 16X15 tillverkad 1940-46 Anna-Lisa Thomson.
      Värdet på vasen är lite svårt att sia om. Lite beror det också på var du tänker sälja den. Om den är hel så kan jag tänka mig ett par hundra ungefär + - femtio.

Comment

Den är verkligen lik Thomsons vaser, men jag tycker mig tyda en 1a innan 219. Därför är jag lite fundersam.

Comment

En typisk Thomson. Lite kul att var inne på samma värde för vasen Andy.

Comment

Ja det är en typisk Thomson vas. Men jag blev så fundersam av stämpeln. Men den är svår att tyda på bild. Antar att det är Tomson och 30-40tal

Comment

Working...
            X