Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Historia på dessa föremål?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Historia på dessa föremål?

Hej,

Är det någon som har lite information om lite keramik jag kommit över? Är alltid kul att veta om det finns någon historia bakom!

Se bilderna nedan:
    Bifogade filer

De båda första är av Mari Simmulsson och är f*bannat snygga. Det nedersta är från Bo fajans; mer vet jag inte.
    Nej, det är inget loppspel.

Comment

Ursprungligen postat av Mochens_gubbe Visa inlägg
      De båda första är av Mari Simmulsson och är f*bannat snygga. Det nedersta är från Bo fajans; mer vet jag inte.
      Jo riktigt fina tycker jag att dem är. Speciellt den första. Stor är den också

Comment

Väldigt fina fat av M.S. Märkningen på det andra fatet måste väl vara 3/48, vilket betyder 3:e fatat av 48. Har första fatet något nummer under? Då är det lättare att få fram årtal. Här kommer en länk med M.S.
        Född 1911 i Sankt Petersburg av estniska föräldrar. Hon fick sin utbildning vid den statliga konstfackskolan i Tallin till skulptör och keramiker. Där...

Comment

Det sista fatets märkning; Bo Gefle, de svarta siffrorna; står det 565 eller ser jag fel på första femman, finns det ev. en siffra före den första femman?
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det understa fatet från Bo Fajans är formgivet av Allan Ebeling.

Comment

Det är antaglien en 1:a före den första femman.
              Mitt fat här hemma står det 1568 på. ser ut att kunna vara en 1:a före femman även på detta fat.

Comment

Ursprungligen postat av Lotus7 Visa inlägg
                Det är antaglien en 1:a före den första femman.
                Mitt fat här hemma står det 1568 på. ser ut att kunna vara en 1:a före femman även på detta fat.
                Tack Lotus, då var jag rätt ute i tanken.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
                X