Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gefle. Blått Band

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Varken Gustavsberg eller "blått" hör hemma här, trots jag inte hör hemma bland blåblandisterna,,,, och vad har Kåge med detta att göra?
    Last edited by Lars M; 2016-03-24, 06:05.

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå:
      Man kan inte lita på allt i Traderas annonser.
      Här ett exempel. Finn Fem Fel i den här länken:
      Köp och sälj Wilhelm Kåge, Gustavsberg Porslin Keramik enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats

Lite påskpyssel och glad hälsning från Kim.
      Hej Kim,
      FEM fel kan jag inte hitta. Kanske beroende på att jag inte är så väldigt "bevandrad" i Blått band.
      Men TRE är, för mig, uppenbara. Fel i rubriken - ej Gustavsberg, skall vara Gefle.
      Och stor tycker jag inte man kan benämna skålen.
      Och så heter det inte "blå band"....det är blåbärssoppa som heter så
      Möjligen är det inte helt rätt att säga att den är "fin". Skulle nog själv ha skrivit i "bra skick".

Ja, det var mitt lilla bidrag, när jag nu äntligen har vaknat ur min slummer
      Last edited by TinaSand; 2016-03-23, 22:29.

Comment

Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
        Varken Gustavsberg eller "blått" hör hemma här, trotts jag inte hör hemma bland blåblandisterna,,,, och vad ar Kåge med detta att göra?
        Blåbär, Tack för ditt svar.
        Du leder tävlingen med en träff av fem.
        1. Inte Gustavsberg. Rätt.

So long
        Kim

Comment

Omelettform är den rätta benämningen (även om ingen gör ugnsomelett längre, mer än jag).

Comment

Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
            Hej Kim,
            FEM fel kan jag inte hitta. Kanske beroende på att jag inte är så väldigt "bevandrad" i Blått band.
            Men TRE är, för mig, uppenbara. Fel i rubriken - ej Gustavsberg, skall vara Gefle.
            Och stor tycker jag inte man kan benämna skålen.
            Och så heter det inte "blå band"....det är blåbärssoppa som heter så
            Möjligen är det inte helt rätt att säga att den är "fin". Skulle nog själv ha skrivit i "bra skick".

Ja, det var mitt lilla bidrag, när jag nu äntligen har vaknat ur min slummer

Hallon Tina,
            Roligt att få svar. Kan rapportera att idag har sångsvanarna mellanlandat och första ormvråken
            tagit sitt byte.

1. Gefle är naturligtvis rätt,
            2. Stor, jo den största i modellserien.
            3. Servisen heter Blått Band.
            So long
            Kim

Comment

Om è lätt..

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              Omelettform är den rätta benämningen (även om ingen gör ugnsomelett längre, mer än jag).
              Hallå,
              Tack Snubben, du tar faktiskt två poäng för det är varken det ena eller andra.
              Sammanfattning:
              1. Gefle.
              2. Blått Band
              3. Omelettform

So long
              Kim

Comment

Tack vara en förnämlig sammanställning av Percys ENDA funkisservis
                så var frågan just omelätt, men nu till påsk så blir omelätten inte någon
                lättprodukt, det blir tjock grädde och ägg.
                OBS På spaning efter våren kan rapporteras att den första ringduvan som
                sitter och markerar revir kom i måndags (vi brukar ha ända upp till 6par här),
                dessutom såg vi årets första tussilago samma dag.
                Istället för "Good morning Vietnam säger vi nu Good night Östhammar.
                Last edited by prylsnubben; 2016-03-23, 23:38.

Comment

The one and only...

Tack vara en förnämlig sammanställning av Percys ENDA funkisservis
                  så var frågan just omelätt, men nu till påsk så blir omelätten inte någon
                  lättprodukt, det blir tjock grädde och ägg.
                  OBS På spaning efter våren kan rapporteras att den första ringduvan som
                  sitter och markerar revir kom i måndags (vi brukar ha ända upp till 6par här),
                  dessutom såg vi årets första tussilago samma dag.
                  Istället för "Good morning Vietnam säger vi nu Good night Östhammar.
                  Hallå där,
                  IS-lossning idag, härligt. Jo, den gode Percy gillade inte de nya vindarna så vi får väl se BB som Brasklapp.

Påskpysslet är inte avklarat, två fel måste rättas till, ett litet rimmat tips:
                  Att knäcka ett påskägg är inte så lätt
                  om man inte klär upp sig och bär rosett

So long
                  Kim

Comment

Skarpsynta...???

Hallå,
                    Skärpning. Så här ser Blått Bands rosett/blomblad ut. Nu kanske det är som med frimärken, felet gör värdet.

Bjuder dock inte för jag har redan formen: Ganska trist historia, tillverkades 1952-54 i fem storlekar.
                    Bifogade filer

Comment

• Smörpassning....

Ja, till Kimmen är passningen. Smörask C-modell Nr 1. Rymd 0.26 lit. Stämpel 1 C.
                      Tre delar, alltså komplett i finfint skick hittades idag för det facila priset 30kr. Bra va!
                      Bifogade filer

Comment

• Väggspel..

Ja, till Kimmen är passningen. Smörask C-modell Nr 1. Rymd 0.26 lit. Stämpel 1 C.
                        Tre delar, alltså komplett i finfint skick hittades idag för det facila priset 30kr. Bra va!
                        Hallon, grattis Snubben. Modellen är från 1927 och alltså inte ritad för Blått Band men din ask har säkert Percy som pappa med den fina blomknoppen som jag inte sett på någon annan del i Blått Band. Det finns en 2:a också (som jag saknar) och den rymmer 0,32 liter. C-modellen hängde med till 1952. Slit den med hälsan...so long...
                        Kimmen

Tillägg: Den där ovanliga sardinasken med en firre på locket finns på Tradera, aktuellt högsta bud 3:-. Bjud, den heter ju Snubben.
                        Bifogade filer
                        Last edited by Kim von Platen; 2016-05-26, 08:11.

Comment

• Här Kim kommer äntligen undersidan på grytan m de hängande öronen. Click image for larger version

Name:	2016-05-26 10.03.22.jpg
Views:	1
Size:	41,0 KB
ID:	562680

Comment

• Ursprungligen postat av yvobra Visa inlägg
                            Här Kim kommer äntligen undersidan på grytan m de hängande öronen. [ATTACH]156231[/ATTACH]
                            Hallå Yvora, Mysko stämpel. Har svårt att härleda ditt tidigare inlägg, so please, lägg in bilden grytan igen...
                            So long...

Comment

• Tillbakaspel

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                              Den där ovanliga sardinasken med en firre på locket finns på Tradera, aktuellt högsta bud 3:-. Bjud, den heter ju Snubben.
                              Tack Kimmen för passningen, tyvärr verkade inte firren riktigt färsk, krakelerad och med bruna fläckar.
                              Med risk för att det blir en indirekt frispark så fegar jag ur med en bakåtpassning till egen målvakt......

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                                Tack Kimmen för passningen, tyvärr verkade inte firren riktigt färsk, krakelerad och med bruna fläckar.
                                Med risk för att det blir en indirekt frispark så fegar jag ur med en bakåtpassning till egen målvakt......
                                Hallon,
                                Det finns två firrar i nätet, en verkar ganska pigg...
                                So long..'

Comment

Working...
                                X