Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Askfat med kvinna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Askfat med kvinna

Hej !

Är det ett Ekeby askfat? Jag har lite svårt att tyda stämplen. Tror att det lutar åt Ekeby. (Kan inte få bättre bild).

Tillverkningsår? Vem har tillverkat askfatet? Vilken tidsera hade den blåa färgen, som modernitet?

mvh ponnypappa
    Bifogade filer

Jodå viss är askafatet med figurin från Ekeby. Citerar ur UE-boken sid. 180: (tillverkningsnr) 39 Kvinna sittande, endast med askfat 10.0 (höjd) 1947-49. Ingen desiner angiven.
    Svårt att se nr på askfatet men jag tror att det kan vara gjort av Vicke Lindstrand. Vad har du för storlek på fatat? Höjd och diameter, så kanske det går lättare att hitta rätt.

Comment

Hej!

Diameter 21, 5 cm och höjd på fatet 3,5 cm.........

Comment

Bingo. Då är det som jag trodde Vicke Lindstrand nr 81. 3,5x21,5. 1949-55.
        Då kan vi med hjälp av årtalen konstatera att ditt askfat är gjort 1949 eftersom årtalen krockar där.

Comment

Tackar, tackar, Kolmårdstrollet. Vicke Lindstrand 1949. Då har det några år på nacken.....jag lägger ut det på Tradera snart
          jag röker inte!

mvh Våfflan

Comment

Det går ju att använda som kakfat också Hoppas att du får nogorlunda bra betalt för fatet. Om man nu skall sälja, så är det bra om man har rätt uppgifter om föremålet.

Comment

Working...
            X