Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UE-hund?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• UE-hund?

För länge sedan fick jag besked om att det här är en pudel gjord av Simmulsen tror jag de sa. Har inte sett den någon mer gång och undrar nu om det stämmer? Och isådanafall, är den ovanlig?
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Har aldrig sett nån sån pudel förut, men det betyder ju egentligen ingenting.
    Kan du lyfta på svansen och titta vad som står under? Under hunden alltså.
    Förresten så här bara med en bild framför näsan tänker jag mer på Lars Bergsten.

Comment

Finns inget vare sig under svansen eller under magen! Har inte sett något liknande av Bergsten heller och brukar inte de vara grövre i utformningen?
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Tyckte den här var av "grövere" keramik och lite den typen av glasyr men jag är nog inne på fel spår. Finns ingen märkning har jag svårt att svara. Grödinge Antik brukar svara på mejl och så tittar ju Bl.a keramik in ibland här.
        Twentieth century ceramics, mostly from Upsala-Ekeby Sweden. Items produced between 1910-1973 The shop is located in Kanalgatan 46 291 34 Kristianstad Phone 0046 708 797978 mail: info@blandannat-keramik.com Bland Annat Keramik i Kristianstad HB org nr 969626-5280 Instagram: blalool Call or send mail for opening hours & other questions. I can send more pictures of the items. Most of the items are for sale, but some are private or sold. New items almost every week. Shipping costs depends on weight and country!! Please send an e-mail for total cost including shipping

Comment

Jag minns den diskussionen på AP, och det var en samlare i Hjo som var bestämd på den punkten.
          Men hunden är svår att härleda och så länge det inte finns signerade/stämplade jämförelser, går det inte att säga något.
          Det är bara att avvakta, tills någon gör en "ny" pudel...

Comment

Den diskussionen på AP minns jag inte men säljaren kan ha läst den och fört vidare infot till mig. Ska skicka ett kort till Grödinge och se vad de säger.

Comment

Fick häromdagen svar av killarna på Grödinge och de svarade att det INTE är en UE-hund. De hade sett hundarna med etikett men kom inte ihåg vad det stog.

Comment

Working...
              X