Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vicke Lindstrand golvvas [ID: Upsala-Ekeby, Vicke Lindstrand]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vicke Lindstrand golvvas [ID: Upsala-Ekeby, Vicke Lindstrand]

Denna vasen fyndade jag i Skåne i helgen..det står VL under så jag antar att Vicke e den skyldige..tyvärr var det lite avskrap på några ställen..men så här i trädgården bredvid I Y faten så gör den sig ypperligt..jag undrar ändå om någon kan berätta vad den heter
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-18, 13:57.

Ja, jag vill se, var blev bilden av?
    I’m a real mean bitch!

Comment

såja nu ska den vara med
      Bifogade filer

Comment

Tyvärr, ingen aning vad vasen heter, men den är jättefin! Jag gillar frökapselformen.
        I’m a real mean bitch!

Comment

Ja den e otroligt fin...hittade den bland alla ytterkrukorna.den låg på sidan o såg övergiven ut

Comment

På sid. 78 i UE-boken finns vasen med bland golvvaser. Är din en golvvas?
            Vasen i boken har nr 14 och på sid. 100 i boken står i sista meningen: golvas nr 14 Vicke Lindstrand från 40-talet.
            Tjusig vas, en sån vill jag också ha
            Nu såg jag att du redan skrivit golvvas.
            Last edited by Kolmårdstrollet; 2009-05-25, 21:41.

Comment

Ja hoppsan e det en golvvas egentligen..den e rätt stor så jag bara antog det..

Comment

Jovisst är det en golvvas. Läste som vanligt slarvigt. Grattis till ett verkligt fynd. Får man fråga vad du gav ?

Comment

Jisses jag vågar knappt berätta Trollet..men om man räknar på att jag gav 40 kr för en stoor flätad rottingbricka med bärhandtag fyra stor lerkrukor en dito i plåt ett gäng mindre krukor samt Vicke-vasen så kan du göra en beräkning själv

Comment

Jösses...det kan man kalla fynd!
                    http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Working...
                    X