Guuulp... nej säg inte det får ståpäls över hela kroppen.
Det är ett arvegods och den har stått i hörn under bord. Numera står den på bordet men det hänger en ljuskrona över så nu flyttas denna.
Hej, har kollat lite mer och det finns ett likadant fat som har modellnummer 3000 och är designat av Vicke Lindstrand för Upsala Ekeby. Kanske det är gjort i begränsad upplaga och detta är Nr 56? Kasta iväg ett mail till Grödinge Antik, de sitter inne med enorm kunskap om UE.
Hej alla. Oj så stå päls jag har knotter knotter. Jag har meilat Grödinge Antik och uppgifternra jag fick från dom är att den är designad av Vicke Lindstrand och tillverkades 1949 och modellen heter mycket riktigt 3000.
Nu väntar jag bara på svar på varför det står 56 och hur många som tillverkades.
Grattis till ett fint fat.
Jag skulle värdera fatet till 4000-10000 SEK. Ifall skicket är perfekt utan några som helst fel. Detta belopp får du beroende på tillfälle och efterfrågan.
Tack för uppskattningen av prisnivån. Den är helt felfri och det är en kär ägodel. Vissa saker kan man bara inte skiljas i från. Nu får jag vara ännu räddare om den.
Comment