Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas av Ingrid Atterberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vas av Ingrid Atterberg

Skulle vilja veta när ungefär den är tillverkad samt ungefärligt värde...
    Bifogade filer

Kan du uttyda modellnumret så är det lättare att hitta tillverkningsår och modellnamn.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Hej, det är väldigt svårt att se men det ser ut som Ekeby 561 samt Ingrid Atterbergs signatur,

Comment

Atterberg har formgivit en pjäs nr 561 med måtten 9,7x10,7cm. Stämmer det med din vas? I så fall är den formgiven 1948.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Jo måtten stämmer, tack för informationen. Har du någon uppfattning om värdet?
          Jag tycker själv att den är väldigt vacker.

Comment

Inte särskilt stort ekonomiskt värde. Kanske en 100-lapp.
            Konfucius

Comment

Ok, men den är väldigt fin att se på ändå.....tack för hjälpen.

Comment

Den heter Inca o finns i 11 storlekar, numrerade 518-528 ,är mycket riktigt gjord 1948 o de större vaserna som mäter 30 cm kan gå för en 600 kr
                Last edited by engelsson; 2009-02-14, 17:29.

Comment

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
                  Den heter Inca o finns i 11 storlekar
                  Är det samma som Inca? På bilden i UE-boken har Inca vertikala ränder. I förteckningen finns inte heller nr 561 upptagen som Inca.
                  Konfucius

Comment

Jadu..jag har två stycken själv...två låga cylindervaser med samma randning som vasen på bilden..o det svar jag fått är att serien heter Inca eller Inka,gjordes 48, i elva olika storlekar o former..men jag antar med samma randning..

Comment

Det kan inte stå 521 kanske?

Comment

Då är det nå't knas i UE-boken.
                        Konfucius

Comment

Ja eller jag e ute o cyklar men de Inkas jag sett ute på Tradera eller annarstans har alla haft denna randning...hittade mina på det lokala återbruket för två kr styck..o fick leta ett tag innan jag fick svara på vad de hette

Comment

Working...
                          X