vem o när kan ha gjort denna skål? 10 cm i dia upptill ca. 9 cm hög. Ingår den i nån serie eller så. Har leteat i UE noken på nätet utan napp. Tack för all era svar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En UE undran
Collapse
X
-
Det bör väl vara den här. Det stämmer med måtten och ligger rätt i tiden.
http://www.upsala-ekeby.com/empty_130.html¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
-
Tack brodertuck. Vet inte hur länge jag satt o leta efter denna på den länk du skickar med. Ja måtten stämmer precis.Ursprungligen postat av brodertuck Visa inläggDet bör väl vara den här. Det stämmer med måtten och ligger rätt i tiden.
http://www.upsala-ekeby.com/empty_130.html
Då det inte står någon designer är det då bruksgods eller kna man gissa sig på en designer?
Last edited by Rubus Arcticus; 2009-02-04, 18:09.________________________________________________________________________
"Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
Då måste man ju nedvärdera nuet."
Comment
-
Hur gör du när du söker i UE-boken? Jag kan tipsa om hur jag gör.
Jag använder IE7 och Google toolbar, på så sätt kan jag öppna UE boken och på ett enkelt sätt bara skriva in numret och söka på den sajten. I förra versionen av Google fanns det även en markeringsfunktion som markerade de sökta orden direkt. Tyvärr var den funktionen borta nu, men många har frågat efter den så den bör komma tillbaka.¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
Jo jag skriver in UE bolen i Google toolbar och hamnar här:Ursprungligen postat av brodertuck Visa inläggHur gör du när du söker i UE-boken? Jag kan tipsa om hur jag gör.
Jag använder IE7 och Google toolbar, på så sätt kan jag öppna UE boken och på ett enkelt sätt bara skriva in numret och söka på den sajten. I förra versionen av Google fanns det även en markeringsfunktion som markerade de sökta orden direkt. Tyvärr var den funktionen borta nu, men många har frågat efter den så den bör komma tillbaka.
Sen måste jag välja UE boken i Topplinjen. Och där finns ju massor att välja på.
Så för mig blir det rensa trasslet om man inte vet årtal, designer mm.
Hur söker du upp UE boken från början? Med UE boken i Google?
Jag har både Mozilla Firefox o IE8 (kan det vara det)?________________________________________________________________________
Comment
-
Jag har grödingesidan i favoriter ( den du länkade till), sen klickar jag bara på knappen för UE-boken, sen söker jag med sökfunktionen "sök endast på den aktuella webplatsen" i Google toolbar. I bland kan det ju vara som du säger att det finns ett par tre objekt med samma nummer, men då får man gå efter måtten och titta lite på om stilen kan passa med tillverkningsåret.¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
Aha, Tack så mycket för tipset bordertuck, Nu vart det mycket enklare att hitta.Ursprungligen postat av brodertuck Visa inläggJag har grödingesidan i favoriter ( den du länkade till), sen klickar jag bara på knappen för UE-boken, sen söker jag med sökfunktionen "sök endast på den aktuella webplatsen" i Google toolbar. I bland kan det ju vara som du säger att det finns ett par tre objekt med samma nummer, men då får man gå efter måtten och titta lite på om stilen kan passa med tillverkningsåret.
De sa vaen smålänning till detta.
Last edited by Rubus Arcticus; 2009-02-04, 19:15.________________________________________________________________________
Comment
-
Har du vad kul.Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggDet är förmodligen fullständigt ointressant men jag har en likadan.
Vet du något mer om den?
Comment
Comment