Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UE för Turitz & Co?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• UE för Turitz & Co?

Den här vasen är ca 15 cm hög och 16 i diameter på mitten. I botten är siffrorna 1095/69 inpräglade. Nog bör den vara från Ekeby och specialtillverkad för Turitz & Co!? Kan man avgöra ålder resp designer med ledning av siffrorna?
    Söffe
    Bifogade filer

Ingen som kan bekräfta eller dementera???
    Söffe

Comment

Jag hittar inget som säger att det är så, varken i min UE-bok eller Grödinges hemsida. Är den stämplad UE? Kan du visa botten med stämpeln? Om den inte är stämplard UE kan den kanske vara tysk.

Comment

Jag hittar inget heller. Nummerserierna för Turitz & Co är inte i närheten av numret på den här.
        http://www.upsala-ekeby.com/empty_115.html
        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Håller med Kolmårdstrollet, troligen tysk.

Comment

Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
            Jag hittar inget som säger att det är så, varken i min UE-bok eller Grödinges hemsida. Är den stämplad UE? Kan du visa botten med stämpeln? Om den inte är stämplard UE kan den kanske vara tysk.
            Jag tycker inte bottnen ser ut som de tyska brukar. Det var mörkt ute när fotot togs, men man ser väl lite hur bottnen ser ut.
            Söffe
            Bifogade filer

Comment

Working...
            X