Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mannerheim?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mannerheim?

Kan detta fat vara formgivet av Lillemor Mannerheim? Påminner i stilen om hennes alster.
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Visst påminner den om hennes manganiaglasyr, men man kan aldrig så noga veta med Gefle. Det bästa vore om man hittade ett föremål med samma dekor och hennes namn i botten...

Comment

"Dixie" är av Mannerheim

Comment

Ursprungligen postat av Jonny Mårtes
        "Dixie" är av Mannerheim
        Tack för ditt svar. Har du någon dokumentation på att det är Mannerheim?
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Inte annat än att jag har sett mönstret och märkningen på prylar med manganiaform (skulle ju kunna vara så att någon annan gjort mönstret i och för sig) och att det alltid har angivits som Mannerheim vid olika försäljningar. Sedan har jag också sett det i olika skrifter men som jag inte kan snyta ur näsan bara så där.

Ofta svårt att ta fram den där typen av dokumentation bland allt bråte av böcker och skrifter. Speciellt när det är något man inte direkt samlar på själv.

Jag kan ju titta efter om jag hittar i det som kan tänkas vara Gävle-relaterat... Gefle kan ju vara svårt som Peter S säger.

Comment

Jag har nog dem i nån skriftlig info, dessutom finns de med i böckerna med Mannerheim som formgivare.
            http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Working...
            X