Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cuba

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Cuba

Tack vare en annan PES:are har jag fått denna skål på hjärnan...

Nu undrar jag eftersom jag blivit blixtförälskad i den ....Vem som har gjort den och när och vad finns det mer för olika delar?????

Sökte lite på Cuba och UE ,men får bara fram en helbrun serie av helt annat utseende

Finns det 2 serier med samma namn???
    Bifogade filer

?????

Ingen som vet??? Nåt??

Comment

Dekor o Glasyrserier, där finns Cuba, 1959 som svartskiftande. Från Tord Gyllenhammars Gefle Porslin. Porslin är inte mitt område men detta är vad jag finner i min litteratur. Det finns i botten på din skål ett djupstämplat nummer. Ser du vilket nummer det är?
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Dekor o Glasyrserier, där finns Cuba, 1959 som svartskiftande. Från Tord Gyllenhammars Gefle Porslin. Porslin är inte mitt område men detta är vad jag finner i min litteratur. Det finns i botten på din skål ett djupstämplat nummer. Ser du vilket nummer det är?
        Det står 2 och under det FB....eller möjligtvis F8????????

Comment

Eftersom jag har boken brevid mig efter ha svarat Susiflätan så kan jag väl hoppa in här?

FB, 1952-59, diameter och höjd 10x7 eller 14,5x9,5 cm A. Percy

Tagit rakt av från Gyllenhammars bok Gefle Porslin.
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
            Eftersom jag har boken brevid mig efter ha svarat Susiflätan så kan jag väl hoppa in här?

FB, 1952-59, diameter och höjd 10x7 eller 14,5x9,5 cm A. Percy

Tagit rakt av från Gyllenhammars bok Gefle Porslin.

sicken söt skål *s* vad finns det mer för delar i den serien står nått om det i boken?
            livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägg
              sicken söt skål *s* vad finns det mer för delar i den serien står nått om det i boken?
              Visst är den för söööööööt

Comment

Jag tackar för svaren så här långt..... Tydligen finns den i 2 storlekar då,,,men,skulle så gärna vilja veta om det finns mer delar :-)

Comment

Working...
                X