Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sista pusselbiten...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Sista pusselbiten...

Tycker det är kul att läsa om andra samlares "framsteg", när de hittar den där vasen/skålen/etc som gör att deras samling blir lite "komplett". Iaf för stunden

Tänkte därför att det kunde vara roligt att få se lite exempel på sådant!!

Startar med att visa upp min lilla trio. Fick idag tag på den sista vasen i Marie Simmulssons serie "City" (8050M-8052M). Saknar bara fatet, men det känns svårt att hitta....

Kul iaf att alla vaser är på plats

Väntar spänt på andra UE-samlare som kan visa deras "pusselbitar"
    Bifogade filer
    -------------------------------------
    http://upsalaekeby.blogspot.com/

Grattis! Aldrig sett den serien förut.
    Så är det.

Comment

du råkas inte ha nån bild på fatet så kan jag hålla ögonen öppna om jag skulle snava över nått
      livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Ursprungligen postat av Annna Visa inlägg
        Grattis! Aldrig sett den serien förut.
        Tack! Hade inte heller stött på den, men råkade av en slump få tag på minsta vasen och både jag och frun gillade den mycket. Har hållit utkik på loppisar och antikaffärer sen dess.

Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägg
        du råkas inte ha nån bild på fatet så kan jag hålla ögonen öppna om jag skulle snava över nått
        Vad snällt!! Jag har bifogat bild nedan!!

Fatet skall enligt boken vara märkt med 8049M. Finns faktiskt även ett askfast (8048M), men är inte någon stor entusiast av dessa, oavsett serie eller utseende...
        Bifogade filer

Comment

Ny serie för mig med. SNYGGT!!!
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Snyggt!

Riktigt snyggt - nästan lika snygg som min spiralsamling

Comment

Tjusigt. Har sett en vas nån gång men aldrig stött på fatet.

Comment

Ska sanningen fram så vet jag faktiskt en liten affär som säljer fatet, men priser avskräcker!! Iaf än sålänge

Comment

Min lilla OTTO samling

Hej, det här är ju en på intet sätt komplett samling, men det är ju alltid kul att visa upp den ändå =).

Det är lustigt att man kan börja samla på något som man egentligen inte tycker är så fint, och så plötsligt förvandlas det ...och blir bara vackrare och vackrare.
                  Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av tildusette Visa inlägg
                    Hej, det här är ju en på intet sätt komplett samling, men det är ju alltid kul att visa upp den ändå =).

Det är lustigt att man kan börja samla på något som man egentligen inte tycker är så fint, och så plötsligt förvandlas det ...och blir bara vackrare och vackrare.
                    tycker den var läcker juh =))
                    livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägg
                      tycker den var läcker juh =))
                      Tack Fireflites!! Vad kul att du också gillar den. För mig tog det ett tag att vänja mig, har funderat på att sälja den vidare, men nu har jag verkligen börjat tycka om den för mycket för att kunna göra det . =)

Väntar med spänning på att få se alla andras samlingar !!!

Comment

La in dessa bilder på Hjördis-tråden och insåg att det passade bra här oxå.

Ja, här är "Kokos"-serien, alla utom en skål med nr 5057. Snart är den nog komplett!
                        Kunde inte bestämma vilken bild som var bäst så jag la in båda.
                        Bifogade filer
                        http://upsala-ekebysamlarna.blogspot.com/

Comment

"Två-öringen" ser för häftig ut!! Den har jag inte sett tidigare. Du har smak för grafiska mönster, eller hur
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Vilken härlig samling!!!
                            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                            Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                              "Två-öringen" ser för häftig ut!! Den har jag inte sett tidigare. Du har smak för grafiska mönster, eller hur
                              Du har helt rätt! Och då blir Hjördis en naturlig favorit.
                              http://upsala-ekebysamlarna.blogspot.com/

Comment

Working...
                              X