Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gefle grönt fat.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gefle grönt fat.

Finns det någon vänlig själ som vet något om mitt fat från Gefle. Nr 847F och 21 cm i diam. Tacksam för svar.
    Hälsningar K-trollet.

Är numret intryckt i godset? Det går nog inte att säga något utifrån din beskrivning...

Comment

Jodå stämpel och nummer är intrykt i godset. Tre skorstenar och GEFLE. Jag tycker att det ser ut som 847F. Åttan skulle kanske kunna vara en utfluten trea men resten är tydligt. Fatet har en reliefdekor som består av blommor och blad. Mest blad och ett par halva blommor. Har för mej att jag sett en vas med samma mönster. Fatet har samma härliga ljusa gröna färg som en vas av Anna-Lisa Thomson nr 47 och de "klär" varandra. Vurmar för tillfället för den gröna färgen.
      Hälsningar K-trollet.

Comment

Gick in och kollade på Tradera. Där finns fatat med färgad dekor. Auktion nr 28715908. Nu kanske någon vet vem osv.
        K-trollet.

Comment

Nej, jag vet inte. Kanske är det en dateringsstämpel (om den är direkt under skorstenarna)? Isåfall borde den stå för augusti -47 och det kan väl stämma i stilen.

Comment

Tack för ditt svar Peter. Så skulle det ju kunna vara eftersom de tre faten på tradera har olika förstasiffror. Mitt fat är snyggare.
            Hälsningar K-trollet

Comment

Working...
            X