Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor urna, Ekeby?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stor urna, Ekeby?

Hej, köpte denna på loppis idag och undrar om det kan vara ekeby, eller känner nån igen det som nåt annat? Hittar ingen stämpel i botten.
    Bifogade filer

Jag vet inte heller men jag undrar om inte våra grejer hör till samma serie?
    De små (höjd 10cm) vaserna är djupstämplade med endast NP1, fatets (Diam.21cm) stämpel visar jag på bild. Ibland ser jag två kronor skymta fram överst på stämpeln, men ibland ser jag inget
    Bifogade filer

Comment

Kan det vara St Erik ?
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

eller Gefle.....

Comment

Jag har bläddrat igenom Gefle porslin och hittar inga prylar med modellbeteckning NP.
          Om det skulle vara Gefles nyare stämpel med kronor likt Rörstrands så skulle det även stå SWEDEN i en båge under Gefle....likadant med Rörstrands, för den kan väl inte vara så gammal att det var innan SWEDEN.

Comment

Mycket riktigt Rörstrand. Har tyvärr ingen ytterligare upplysning om dessa.

Comment

Nittsjö då finns ju en del fina saker därifrån . Glasyren påminner ju mest om Bo Fajans . Bara spekulation från min sida men vem vet .Mvh

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                Mycket riktigt Rörstrand. Har tyvärr ingen ytterligare upplysning om dessa.
                Peter vet bäst iaf när det gäller mitt fat....men är det samma serie som Tonys...

Comment

Working...
                X